کد خبر: 1188621
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۸
روزنامه «الریاض» در گزارشی با عنوان «صلح متفاوت» نوشت: عربستان سعودی «برای برقراری روابط با اسرائیل، تحت نظارت آمریکا عجله ندارد و گفتگو درباره موضوعات و پرونده‌های مهم تا رسیدن به توافق بین طرف‌های مذاکره‌کننده زمان خواهد برد».

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، رسانه‌های سعودی امروز شنبه، ۳۰ سپتامبر در گزارش‌هایی نوشتند که عربستان سعودی «برای برقراری روابط با اسرائیل تحت نظارت آمریکا عجله ندارد».

روزنامه سعودی «الریاض» در سرمقاله امروز خود با عنوان «صلح متفاوت»، نوشت: «گفتگو درباره موضوعات و پرونده‌های مهم تا رسیدن به توافق بین طرف‌های مذاکره‌کننده طولانی خواهد بود و ممکن است بیش از حد انتظار طول بکشد».

این روزنامه تاکید کرد که «مذاکره برای برقراری روابط با اسرائیل مراحلی را طی خواهد کرد. راه دیگر آماده‌سازی زمینه مناسب است؛ به طوری که توافق بر اساس مبانی روشنی بنا شود و هر یک از طرفین بدانند که در صورت انعقاد آن چه تکالیفی دارند».

این گزارش پس از آن منتشر می‌شود که کاخ‌سفید پیش‌تر تأیید کرده بود که «مذاکرات با هدف عادی‌سازی روابط بین اسرائیل و عربستان سعودی همچنان به پیش می‌رود».

خبرگزاری «رویترز» به نقل از سه منبع آگاه خود از مذاکرات عادی‌سازی گزارش داده بود که در صورت تحقق شرطِ انعقاد یک پیمان دفاعی میان آمریکا و عربستان، روابط ریاض و تل‌آویو بدون در نظر گرفتن سایر مطالبات عربستان در رابطه با حقوق فلسطینیان عادی خواهد شد.

این گزارش خبرگزاری رویترز در حالی منتشر می‌شود که پایگاه اینترنتی شبکه «آی۲۴» به نقل از یک مقام ارشد اسرائیلی گزارش داده بود: توافقی بین «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا و «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر، برای حفظ «گزینه راه‌حل دو کشور» به عنوان بخشی از آنچه «توافق جامع» عادی‌سازی بین ریاض و تل‌آویو صورت گرفته است.

ولی عهد عربستان در مصاحبه‌ای با شبکه آمریکایی «فاکس نیوز» در ۲۱ ماه سپتامبر جاری اعلام کرد که عربستان گام به گام به سمت عادی‌سازی با اسرائیل پیش می‌رود. بن سلمان در پاسخ به سوالی درباره الزامات توافق عادی‌سازی گفته بود: برای ما مسئله فلسطین بسیار مهم است و باید این موضوع را حل کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار