کد خبر: 1187528
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷
کمیته ملی جمهوری‌خواهان آمریکا فهرست اسامی هفت نامزد ریاست‌جمهوری این حزب را که قرار است در دومین مناظره انتخاباتی شرکت کنند، منتشر کرده که مانند مناظره اول، نام دونالد ترامپ در آن دیده نمی‌شود.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، بر اساس فهرست منتشر شده از سوی کمیته ملی جمهوری‌خواهان، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد پیشرو حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور از شرکت در مناظره دوم هم صرف نظر کرده و این دوره از برنامه مناظره هم بدون حضور وی برگزار می‌شود. 

بر این اساس، «ران دی‌سانتیس» فرماندار ایالت فلوریدا، «نیکی هیلی» فرماندار سابق کارولینای جنوبی، «تیم اسکات» سناتور کارولینای جنوبی، «ویوک راماسوامی»کارآفرین آمریکایی، «مایک پنس» معاون رئیس جمهور سابق، «کریس کریستی» فرماندار سابق ایالت نیوجرسی و «داگ بورگوم» فرماندار داکوتای شمالی در این مناظره شرکت خواهند کرد. 

جدا از دونالد ترامپ که به صورت اختیاری از حضور در مناظره صرف نظر کرده، «ایسا هاچینسن» فرماندار سابق آرکانزاس هم که در مناظره اول حضور داشت، در این مناظره شرکت نمی‌کند. 

قرار است دومین مناظره نامزدهای حزب جمهوری‌خواه، چهارشنبه ساعت ۹ شب به وقت محلی به میزبانی شبکه تجاری فاکس و «یونیویزیون» شبکه تلوزیونی اسپانیایی زبان در ایالات متحده آمریکا و در کتابخانه ریاست‌جمهوری رونالد ریگان در شهر «سیمی ولی» ایالت کالیفرنیا برگزار شود. 

پیش‌تر دونالد ترامپ، اولین مناظره انتخاباتی را هم نادیده گرفت و در پیامی ادعا کرد می‌تواند تمام نامزدهای دیگر حزب جمهوری‌خواه در آن مناظره را شکست دهد. او روز دوشنبه نیز مناظرات مقدماتی جمهوری‌خواهان را اقدامی «احمقانه» توصیف کرد و مناظره را مانند یک مصاحبه شغلی عنوان کرد. ترامپ سپس گفت به چنین برنامه هایی علاقه‌مند نیست.

پیش بینی می‌شود مناظره مقدماتی جمهوری‌خواهان تحت تاثیر رویارویی جداگانه بایدن و ترامپ در میشیگان قرار بگیرد. جایی که هر دو رئیس جمهور قرار است این هفته به آن سفر کنند تا به صف اعتراض کارگران اعتصابی اتحادیه خودروها بپیوندند. (بایدن امروز به میشیگان سفر می‌کند و ترامپ فردا). 

دونالد ترامپ طبق آخرین نظرسنجی‌های انجام شده با کسب ۵۹ درصد آرا در مقابل شانس ۱۶ درصدی پیروزی برای ران دیسانتیس،  هفت درصدی هیلی و چهار درصدی پنس و کریستی و سه درصدی اسکات با اختلاف بسیار فاحشی همچنان نامزد پیشتاز جمهوری خواهان در انتخابات ۲۰۲۴ است. 

نامزدهای حزب جمهوری‌خواه آمریکا برای امکان حضور در مناظره دوم بایستی در دو نظر سنجی ملی انجام گرفته شده از شانس پیروزی حداقل سه درصدی برخوردار باشند. این نظرسنجی‌ها باید ۴۸ ساعت قبل از مناظره انجام گرفته باشد. 

مناظره دوم برای بررسی مواضع نامزدهایی از حزب جمهوری‌خواه است که به احتمال زیاد در نهایت قرار است با جو بایدن، نامزد حزب دموکرات برای شصتمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رقابت کنند. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار