کد خبر: 1186981
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴
رژیم صهیونیستی درحالی که همچنان اصرار دارد شرط سعودی‌ها درباره حل مسئله فلسطین را نادیده بگیرد، روز ملی عربستان را به این کشور تبریک گفت.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از  تسنیم، درحالی که طی چند روز گذشته اخبار متعددی درباره مذاکرات مربوط به عادی‌سازی روابط عربستان و رژیم صهیونیستی منتشر شده، وزارت خارجه رژیم اشغالگر روز قبل با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) روز ملی عربستان را تبریک گفت.

به گزارش عربی ۲۱، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با انتشار پستی نود و سومین سالگرد تاسیس دولت عربستان سعودی را تبریک گفت و اعلام کرد: نود و سومین سالگرد روز ملی عربستان را به پادشاه و دولت و مردم این کشور تبریک می‌گوییم و امیدواریم خیر و برکت برای شما به ارمغان بیاورد؛ در سایه امنیت و شکوفایی و با آرزوی فضای صلح، همکاری و حسن همجواری.

البته این نخستین بار نیست که رژیم صهیونیستی روز ملی عربستان را تبریک می‌گوید و سال‌های قبل نیز در چارچوب تلاش‌های خود برای نفوذ به جهان عرب و گسترش پروژه‌های عادی‌سازی دست به اقدامات مشابه زده بود.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اشغالگر که در شرایط پیچیده بحران داخلی این رژیم و اعتراضات گسترده‌ای که علیه وی و کابینه افراطی‌اش وجود دارد، به هر قیمتی به دنبال ثبت یک دستاورد برای خود از خلال عادی سازی روابط با عربستان سعودی است، روز جمعه درحالی که سالن سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل تقریبا خالی بود و تنها هیئت همراه وی و چند تن از دیپلمات‌های خارجی و حامیان مالی او به سخنانش گوش می‌دادند، درباره عادی‌سازی قریب‌الوقوع با ریاض ابراز خوشبینی کرد.

نتانیاهو همچنین در گفتگو با شبکه آمریکایی فاکس نیوز اعلام کرد که شانس دستیابی به توافق با عربستان طی چند ماه آینده وجود دارد؛ در غیر این صورت انعقاد قرارداد عادی‌سازی بین ریاض و تل‌آویو برای چند سال دیگر به تعویق خواهد افتاد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین در گفتگو با شبکه سی ان ان نیز گفت، عربستان چند سال قبل اشتباه کرد که به توافق‌های عادی‌سازی نپیوست و خودش را بیرون از این دایره نگه داشت.

درحالی که مقامات سعودی از جمله «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه این کشور بار‌ها تاکید کرده‌اند که حل مسئله فلسطین بر اساس طرح «صلح عربی» قبل از عادی‌سازی با اسرائیل ضرورت دارد، نتانیاهو تاکید کرد که عادی‌سازی با عربستان در ازای امتیاز دادن به فلسطینی‌ها نیست.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار