کد خبر: 1186966
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۷
یک روزنامه‌نگار آمریکایی می‌گوید: غرب به رهبری آمریکا برای حفظ سلطه جهانی خود لحظه‌ای برای شعله‌ور کردن آتش جنگ جهانی سوم در مواجهه با روسیه و چین تردید نخواهد کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، «جکسون هینکل» فعال رسانه‌ای آمریکایی در مصاحبه با رسانه روسی با بیان اینکه مناسبات کشور‌های غربی به رهبری آمریکا پس از شعله‌ور شدن درگیری در اوکراین با روسیه و چین بسیار تغییر پیدا کرده، اذعان کرد که غرب برای حفظ هژمونی جهانی خود، لحظه‌ای در شعله‌ور کردن جنگ جهانی سوم ضد روسیه و چین دریغ نخواهد کرد.

تحلیلگر آمریکایی افزود: برای اینکه بهتر، غرب را در عزم خود در حفظ سلطه حاکمیت جهانی خود بشناسید به اقدام تحریک آمیز چندی پیش، «نانسی پلوسی» رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا در سفر به تایوان در جریان اوج گیری تنش میان واشنگتن و پکن بر سر مناقشه حاکمیت تایوان اشاره می‌کنم، تا جایی که بسیاری از محافل رسانه‌ای گمانه‌زنی از هدف قرار دادن هواپیمای حامل وی و جرقه جنگ عالمگیر را خبر می‌دادند.

هینکل اضافه کرد: در واقع بسیاری از محافل سیاسی، سفر جنون آمیز خانم پلوسی به تایوان در حکم نواختن طبل جنگ با چین و جرقه آغاز جنگ جهانی سوم قلمداد می‌کردند که بسیار تحریک آمیز بود.

وی در ادامه به فراز و نشیب مناسبات سیاسی تاریخی میان مسکو و واشنگتن اشاره کرد و افزود: تنفر آمریکا نسبت به روسیه نسبت به دور جنگ سرد بسیار فراتر رفته؛ تا جایی که اکنون این روابط از هم گسیخته شده و به سطح نگران‌کننده‌ای مبدل شده است.

فعال رسانه‌ای آمریکایی در ادامه به اقدامات تحریک آمیز سازمان آتلانتیک شمالی (ناتو) علیه روسیه اشاره کرد و گفت: طی سه دهه گذشته، ناتو دست‌کم ۱۶ بار تعهدات خود را در برابر روسیه نقض کرده که مهم‌ترین آن می‌توان به نقض پیمان عدم پیشروی در شرق آلمان است.

وی با خطرناک خواندن اقدامات توسعه‌طلبانه سرزمینی ناتو پیش بینی کرد هیچ بعید نیست که ناتو در ادامه برنامه جاه طلبانه خود در آینده تا مرز‌های گرجستان و نوار مرزی روسیه پیشروی کند.

روزنامه‌نگار آمریکایی تصریح کرد که کاخ سفید به هیچ ع k وان تمایلی به از دست دادن سلطه یک جانبه خود بر جهان را ندارد و لذا با ظهور جهان چند قطبی با پرچمداری چین و روسیه از طریق سازوکار گروه «بریکس» که با هدف رقابت اقتصادی با دلار و ارائه ارزی جایگزین است، به شدت مقابله خواهد کرد.

گفتنی است پانزدهمین اجلاسیه سران بریکس با حضور نمایندگان و رهبران پنج کشور عضو یعنی برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی به تاریخ اوت ۲۰۲۳ و در شهر ژوهانسبورگ برگزار شد. رئیس جمهور آفریقای جنوبی از رهبران ۶۷ کشور از جمله ایران برای حضور در این اجلاس دعوت کرد.

در این نشست اعضای بریکس با محکوم کردن تحریم‌های یکجانبه غرب علیه اعضای این سازمان خواستار رهایی از هیمنه دلار و جایگزینی ارز‌های کشور‌های عضو در تعاملات اقتصادی خود شدند.

جکسون هینکل در پایان مصاحبه مطبوعاتی خود با رسانه اسپوتنیک خاطرنشان کرد که تهدید واقعی که مردم آمریکا با آن در شرایط کنونی مواجه هستند نه در خارج از مرز‌ها و نه روسیه و چین، بلکه طیفی از طبقه قدرتمند اقتصادی در آمریکا هستند که با در قبضه گرفتن ثروت آمریکا در جهت مغایر با منافع ملی این کشور حرک می‌کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار