کد خبر: 1186087
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵
وزیر خارجه عربستان:
وزیر خارجه عربستان بر ضرورت تشکیل کشور مستقل فلسطین و حل مسأله این کشور تاکید کرد.
 
به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان در گفتگو با الاخباریه تاکید کرد که حل مسأله فلسطین بدون تشکیل کشور مستقل فلسطین محقق نخواهد شد.

وی در حاشیه نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک تاکید کرد: حل مسأله فلسطین باعث تقویت ثبات منطقه و جهان می‌شود. اساس راهکار تشکیل دو دولت و تشکیل کشور فلسطین باید بر پایه اصول بین المللی بنا شود.

بن فرحان تصریح کرد: برای آنکه مسأله تشکیل دو دولت مجدداً مطرح شود تلاش می‌کنیم و با برادران خود در فلسطین برای تضمین انعکاس اولویت‌ها و مواضع آنها هماهنگ هستیم. باید امیدها در راستای خروج از بحران انسانی فلسطین مجدداً برگردد.

پیش از این دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که عربستان مذاکرات با طرف آمریکایی در خصوص عادی سازی روابط با تل آویو را متوقف کرده است.

پیشتر نیز یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفتگو با روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» تأیید کرده بود که با وجود تلاش‌های فشرده و زیادی که طی چند ماه گذشته از سوی دستگاه وزارت خارجه و دیپلمات‌های آمریکایی دنبال شد، اما احتمال کمی برای دستیابی به توافق عادی سازی بین تل آویو و ریاض وجود دارد.

روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» گزارش داد که رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی در حال حاضر به توافق عادی سازی نزدیک نیستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پی دیدار «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا و «ران درمر»، وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی به روزنامه صهیونیستی گفته بود که «اسرائیل» و عربستان سعودی برای رسیدن به یک توافق عادی سازی به هیچ عنوان نزدیک نیستند و اختلافات همچنان در جای خود باقی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار