کد خبر: 1185764
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۲
رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا، تصمیم جمهوری‌خواهان برای آغاز تحقیقات استیضاح رئیس جمهور این کشور را نتیجه یک جنگ داخلی توصیف کرد که به آشوب و ناکارآمدی در کنگره آمریکا ختم می‌شود.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس،  اقدام قانونگذاران جمهوری‌خواه کنگره آمریکا برای آغاز تحقیقات استیضاح «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور، از سوی دموکرات‌ها به‌عنوان «جنگ داخلی» توصیف شد.

«حکیم جفریز» رهبر اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا شامگاه یکشنبه جمهوری‌خواهان را به‌دلیل تلف کردن وقت بر سر هزینه‌ها و استیضاح بایدن، سرزنش کرد در حالی که این کشور با چهارمین تعطیلی حتمالی دولت در یک دهه اخیر مواجه است.

جفریز در مصاحبه با شبکه «ای‌بی‌سی» توضیح داد: «اجازه بدهید صریح باشیم. جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان در میانه یک جنگ داخلی هستند. نتیجه آن جنگ داخلی نیز آشوب، ناکارآمدی و افراط‌گرایی در کنگره بوده است».

وی در ادامه گفت: «آنچه ما باید در حال حاضر روی آن تمرکز کنیم، اجتناب از تعطیلی غیرضروری دولت است که به توانایی اقتصاد ما برای ادامه بهبود آسیب می‌رساند».

سه‌شنبه هفته قبل بود که «کوین مک‌کارتی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا دستور آغاز تحقیقات برای استیضاح بایدن را صادر کرد.

بعد از آن، «عمار موسی» سخنگوی ستاد انتخاباتی بایدن نیز گفت که مک‌کارتی با آغاز تحقیقات استیضاح، مجلس نمایندگان آمریکا را به بازوی کارزار انتخاباتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق این کشور تبدیل کرده است.

«کارین ژان-پی‌یر» سخنگوی کاخ سفید نیز ضمن بی‌اساس خواندن تحقیقات کنگره برای استیضاح رئیس جمهور آمریکا، گفت که جمهوری‌خواهان مدرکی علیه بایدن ندارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار