کد خبر: 1185241
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲
وزارت دفاع آمریکا بزودی گروهی ویژه در اوکراین با هدف نظارت بر کمک‌های واشنگتن به کی‌یف که در داخل ایالات متحده با انتقادات زیادی مواجه شده، مستقر خواهد کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، وزارت دفاع آمریکا بزودی گروهی ویژه در اوکراین با هدف نظارت بر کمک‌های واشنگتن به کی‌یف مستقر خواهد کرد. شبکه «سی‌ان‌ان» این تحول را با درخواست‌های فزانیده قانونگذاران جمهوری‌خواه برای نظارت بیشتر بر کمک‌های واشنگتن به کی‌یف مرتبط دانسته است. 

این شبکه آمریکایی چهارشنبه (۱۳ سپتامبر، ۲۲ شهریور) به نقل از بازرس کل وزارت دفاع آمریکا گزارش داد مقام‌های ارشد این کشور از اواخر ماه گذشته کار در اوکراین را آغاز کرده‌اند و تا آخر سپتامبر (ماه میلادی جاری) انتظار می‌رود پرسنل بیشتری وارد شوند. این گزارش افزود تیم نظارت در سفارت واشنگتن در کی‌یف مستقر خواهد شد. 

طبق این گزارش، این اولین بار از زمان آغاز درگیری‌ها در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ است که افراد بازرس کل وزارت دفاع آمریکا در محل به نظارت می‌پردازند.

به گزارش سی‌ان‌ان، با درخواست اخیر دولت بایدن از کنگره برای تخصیص ۲۴ میلیارد دلار دیگر برای اوکراین، تعداد فزاینده‌ای از قانونگذاران جمهوری‌خواه خواستار کنترل بیشتر بر چگونگی خرج این پول در کشور دریافت‌کننده شده‌اند.

در فوریه ۲۰۲۳، کمیته نظارت و پاسخگویی مجلس نمایندگان آمریکا تحت رهبری جمهوری‌خواهان درباره هدر دادن، مصرف متقلبانه و سوءاستفاده از کمک‌های آمریکا هشدار داد. «کوین مک‌کارتی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هم پیش‌تر به صراحت گفته از چک سفید برای اوکراین حمایت نمی‌کند. 

به گزارش «راشا تودی»، در ماه اوت، «سرگئی مارچنکو» وزیر دارایی اوکراین اذعان کرد مشکلاتی وجود دارد اما افزود حامیان غربی کی‌یف «آماده پذیرش این هستند که ممکن است فساد داشته باشیم». در همان زمان روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» تخمین زد کمک آمریکا به این کشور اروپای شرقی بزرگترین در نوع خود از زمان جنگ جهانی دوم بوده است. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار