کد خبر: 1185204
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶
رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال‌های گذشته دو مرتبه در واکنش به رویای پریشان دشمن برای دست‌یابی اهداف شوم خود علیه ملت ایران فرمودند: «شتر در خواب بیند پنبه‌دانه» و عاقبت نیز برای دشمن همین‌گونه شد. این درحالی است که این‌روزها در شرایطی که دشمن به‌دنبال احیاء فتنه سال گذشته است نیز معظم‌له چنین عبارتی را به‌کار بردند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از دفاع پرس،  «شتر در خواب بیند پنبه‌دانه»؛ این عبارت را رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال‌های اخیر چندین مرتبه بر زبان آوردند؛ ایشان سال ۱۳۹۷ زمانی که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور وقت آمریکا به سران اروپایی وعده داده بود که کَلَک جمهوری اسلامی ایران تا دو سه ماه آینده کنده خواهد شد! چنین عبارتی را خطاب به دشمنان تذکر دادند.

سال ۱۳۹۹ نیز وقتی رهبر معظم انقلاب اسلامی در یکی از سخنرانی‌های خود، اهداف بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت دشمنان انقلاب اسلامی ایران را تبیین کردند، در واکنش به رویای آشفته آن‌ها برای دست‌یابی به اهداف‌شان، مجدداً چنین جمله‌ای را به‌کار بردند.

حضرت امام خامنه‌ای اخیراً هم در دیدار با مردم استان‌های خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان، با اشاره به تلاش آمریکایی‌ها برای تحریک نقاط بحران‌ساز در جمهوری اسلامی ایران، این نقاط بحران‌ساز که دشمن بر روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده را «اختلافات قومی»، «تفاوت‌های مذهبی» و «مسئله جنسیّت و مسئله زن» عنوان کردند و مجدداً در واکنش به رویای دست‌نیافتی دشمن مبنی بر تحقق اهدافش، فرمودند: «شتر در خواب بیند پنبه‌دانه».

این‌روز‌ها در حالی به سالگرد آغاز فتنه سال ۱۴۰۱ نزدیک می‌شویم که دشمنان در این یک سال گذشته، همواره تلاش کرده‌اند تا «اختلافات قومی»، «تفاوت‌های مذهبی» و «مسئله جنسیّت و مسئله زن» را به نقاط بحران‌ساز در کشور تبدیل کنند؛ اما به‌دلیل این‌که به اهداف پلید خود دست نیافتند، هنوز دست و پا می‌زنند تا شاید بتوانند با آتش‌افروزی‌های خود، کشور را به‌سوی بحران سوق دهند.

استفاده چندباره رهبر معظم انقلاب اسلامی از عبارت «شتر در خواب بیند پنبه‌دانه» در سال‌های اخیر، درحالی است که دشمنان هیچ‌گاه به اهداف ادعا شده خود علیه جمهوری اسلامی ایران دست نیافتند؛ یعنی همان «ترامپ» که پنج سال قبل مدعی نابودی جمهوری اسلامی ایران تا دو سه ماه دیگر شده بود، امروز پای میز محاکمه است و همچنین طراحی‌های دقیق و حساب‌شده دشمنان در این سال‌ها، یکی پس از دیگری نقش‌برآب شده است؛ اما جمهوری اسلامی ایران همچنان استوار بوده و مسیر پشرفت خود را طی می‌کند.

این‌روز‌ها نیز دشمنان مجدداً در پی آن هستند تا با برنامه‌ریزی‌های توطئه‌آمیز خود، از طریق احیاء دوباره فتنه سال گذشته، به جمهوری اسلامی ایران ضربه بزند؛ اما تجربه سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۹ که رهبر معظم انقلاب اسلامی عبارت «شتر در خواب بیند پنبه‌دانه» را خطاب به دشمنان بیان کردند، نشان داده است که این‌بار هم استفاده معظم‌له از این عبارت بی‌دلیل نبوده است و بدون‌شک دشمنانی که در روز‌های اخیر تلاش می‌کنند تا از طریق تحریک نقاط بحران‌ساز به کشور ضربه بزنند و فتنه سال گذشته را مجدداً احیاء کنند، مانند همیشه توسط ملت بصیر ایران سیلی محکمی خواهند خورد و این‌که بخواهند بر این ملت دوباره مسلط شوند؛ «شتر در خواب بیند پنبه‌دانه».

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار