کد خبر: 1184600
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰
گئورگی زینویف مدیر بخش اول آسیایی وزارت خارجه روسیه می‌گوید غرب به دنبال تخریب معماری امنیتی در حوزه کشور‌های جنوب شرقی آسیا (آسه آن) و جایگزینی آن با ساختار "هند-اقیانوس آرام" مطلوب واشنگتن است و روسیه و چین بدان پاسخ خواهند داد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، گئورگی زینویف، در حاشیه مجمع اقتصادی شرق که از ۱۹ تا ۲۲ شهریور در ولادی وستوک روسیه در حال برگزاری است، تاکید کرد: روسیه و چین به هرگونه تلاش غرب برای تخریب معماری امنیتی منطقه آسیا و اقیانوسیه پاسخ خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری تاس، به گفته این دیپلمات روس، مسکو و پکن نگران این هستند که ایالات متحده و متحدانش با استفاده از پتانسیل نظامی ناتو سیاست تقابلی را با هدف نظامی کردن منطقه آسیا و اقیانوسیه دنبال کنند. وی گفت: بدون شک کشور‌های ما به تهدید‌های موجود و احتمالی در منطقه در چارچوب همکاری‌ها در حوزه نظامی با برگزاری منظم رزمایش مشترک و همچنین گشت‌های دریایی و هوایی واکنش نشان خواهند داد.

وی خاطرنشان کرد: «گام‌های مشابهی در راستای مفهوم بازدارندگی که غربی‌ها از دوران جنگ سرد به آن علاقه داشتند، در حال انجام است.» و افزود: متأسفانه AUKUS (پیمان امنیتی استرالیا، انگلیس و آمریکا) فقط یکی از این دست پروژه‌ها است که خطرات عمده‌ای را هم برای همه بازیگران منطقه‌ای و هم به ناگزیر برای اعضای جدید و مشارکت‌کنندگان در طرح‌های ناتو در آسیا به همراه دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار