کد خبر: 1184497
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۴
در حاشیه برگزاری اجلاس گروه ۲۰، آمریکا، هند، عربستان و اتحادیه اروپا تفاهم‌نامه‌ای برای ایجاد یک کریدور جدید امضا کردند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، در حاشیه برگزاری اجلاس گروه 20 در دهلی نو هند، سران کشورهای عضو این گروه با امضای یکی تفاهم‌نامه به سمت ایجاد یک کریدور حمل و نقلی جدید قدم برداشتند.

در قالب این تفاهم‌نامه البته، دولت آمریکا در تلاش است تا به مقابله با طرح «یک جاده یک کمربندی» چین، برخیزد و خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به عنوان یک شریک جایگزین برای کشورهای در حال توسعه معرفی کند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، در این باره گفته که ایجاد این کریدور یک اتفاق واقعا بزرگ است زیرا شبیه یک پل بنادر دو قاره را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به یکدیگر متصل کرده و موجب فراهم شدن یک خاورمیانه با ثبات بیشتر و موفق می‌شود.

 

بایدن اعلام کرد که این کریدور فرصت‌های بی‌شماری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در حوزه انرژی‌های پاک، برق پاک و اتصال کابلی در حوزه ارتباطات بین کشورهای حاضر در آن فراهم می‌کند.

نارندرا مودی، نخست وزیر هند، هم که میزبان این اجلاس بود، گفت امروز و در شرایطی که ما در حال حرکت به سمت آغاز چنین پروژه ارتباطی بزرگی هستیم، درواقع ما در حال کاشتن بذری برای نسل‌های آینده برای داشتند رویاهای بیشتر هستیم.

این تفاهم‌نامه به امضای اتحادیه اروپا، هند، عربستان، امارات، آمریکا و دیگر کشورهای گروه 20 رسیده و خواهد رسید.

این کریدور شامل چند مسیر ریلی و دریایی است که از هند با عبور از امارات و عربستان به اروپا می‌رسد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار