کد خبر: 1184368
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۰
وزیر اطلاعات از کشف و خنثی‌سازی ۴۰۰ بمب در مدت اخیر خبر داد و گفت که ۴۰ بمب برای انفجار در ایام محرم طراحی شده بود.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید اسماعیل خطیب» با حضور در برنامه تلویزیونی «بدون توقف» به بررسی موضوع جنگ ترکیبی و مسائل امنیتی پرداخت و در مقدمه سخنانش ایام ارتحال و شهادت پیامبر اعظم و امام حسن مجتبی و شهادت امام رضا (علیهما السلام) محور و حافظ ایران را تسلیت گفت.

وی در ابتدا وزارت اطلاعات را ثمره انقلاب اسلامی دانست و گفت: وزارت اطلاعات در سال ۶۳ بر اساس مصوبه مجلس و با ادغام واحد‌های اطلاعاتی مختلف شکل گرفت و در آستانه چهلمین سالگرد تأسیس قرار دارد؛ این دستگاه اطلاعاتی تلاش می‌کند تا سرویس اطلاعاتی در تراز انقلاب اسلامی و نظام اسلامی و مجموعه‌ای باشد تا امنیت جامعه و کشور و نظام و ملت و مردم را برقرار کند.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: دستگاه امنیتی تلاش خود را برای مقابله با توطئه و آنچه آرامش را از جامعه سلب می‌کند به‌کار می‌گیرد تا شرایطی فراهم کند که آرامش در کشور برقرار شود و وظایفی پنج گانه برای خود در حوزه مبارزه با رژیم صهیونیستی و نظام سلطه و تروریسم و براندازی و جاسوسی و نفوذ و مفاسد اقتصادی و ناکارآمدی تعریف کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین خطیب تصریح کرد: وزارت اطلاعات وظیفه خود می‌داند با تقویت اشراف اطلاعاتی و صیانت از مردم و دارایی‌های کشور و هم‌افزایی با تشکیلات اطلاعاتی و تکیه بر اطلاعات مردم‌پایه و فعال‌شدن دیپلماسی پنهان و غیر رسمی در جهت ارتقای امنیت کشور و اقتدار کشور در سطح منطقه و دنیا عمل کند.

وزیر اطلاعات بیان کرد: نیرو‌هایی که در وزارت اطلاعات هستند معمولا از بین افراد انقلابی متعهد گزینش می‌شوند و افرادی با روحیه جهادی هستند و شبانه روز خود را در گرو امنیت کشور گذاشته اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین خطیب با تأکید بر اینکه برآورد‌های اطلاعاتی و امنیتی در دولت سیزدهم هر ساله تقدیم‌مسئولین‌می شود، عنوان کرد: در این دوسال این اتفاق افتاده است و این برآورد‌ها معمولا به تائید جامعه اطلاعاتی می‌رسد و صرفا نگاه و دیدگاه وزارت اطلاعات نیست و این برکتی است که در این دولت خدمتگزار توفیق یافته ایم. در این برآورد‌ها به نکاتی اشاره می‌شود. در بیانیه تبیینی وزارت اطلاعات و سپاه به بخش‌های قبل و بعد و حین آشوب پرداخته شد، ولی به طور طبیعی نکات و شرایطی وجود دارد که شگفت ساز‌هایی باعث تقویت یک پیش‌بینی یا آشوب می‌شوند و یا باعث عدم اتفاق آن آشوب می‌شوند.

وی اظهار کرد: در سال گذشته اتفاقی افتاد و پیش‌بینی کردیم سه ضلع سرویس‌های اطلاعاتی اندیشکده‌ها و تشکل‌ها نیمه دولتی در خارج و بعضی تشکل‌هایی که معاندین مجموعه نظام‌محسوب می‌شوند، به دلیل تروریست بودن و تجزیه طلبی و وابستگی به رژیم سابق، تصمیماتی را در پایان سال ۱۴۰۰ طراحی کنند که گزارشات و مستندات آن موجود است امیدواریم بتوانیم آن‌ها را تبدیل به یک سریال وفیلمی کنیم که در اختیار مردم قرار گیرد.

وزیر اطلاعات بیان کرد: بیش از ۵۰ سرویس اطلاعاتی جلسات مختلفی در کشور‌های مختلف برگزار کردند و بیش از ۲۰۰ رسانه را برای این کار آموزش دادند و با کمک آن تشکل‌های شبه دولتی یک مجموعه‌هایی را برای آموزش و طراحی براندازنه خود پیش‌بینی کردند و با کمک‌گرفتن از ابزار فضای مجازی و رسانه این فتنه و توطئه و آشوب را برپا کردند. در تاریخ استقلال کشور و مردم همواره کسانی که پیشرفت و اقتدار و استقلال و عظمت و رشد ملت را نمی‌توانستند ببیند تلاش کردند با فتنه‌های مختلف نسبت به براندازی این نظام عمل کنند.

وی، دشمن را موج سواری خوب توصیف کرد و گفت: مردم به لحاظ اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی انتظاراتی دارند که بخش عمده آن برآورده نشده است. به عنوان خدمتگزاران موظف هستیم تا مطالبات مردم را به نحوی پیگیری کنیم که انتظارات آن‌ها محقق و برآورده شود.

وزیر اطلاعات بیان کرد: ضعف رسانه‌ای که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کردند درست است، رهبرانقلاب در دیدار اخیر به ضعف توان رسانه‌ای اشاره داشتند، ولی در نظر داشته باشید بودجه صدا و سیما و نیرو‌های ارزشی و انقلابی از نظر ظاهری و کمی با بودجه ۲۰۰ رسانه متکی به سرمایه‌های بی حد و حساب کشور‌های مختلف قابل مقایسه نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین خطیب افزود: بودجه ۵۰ سرویس اطلاعاتی از بودجه کل کشور بیشتر است و هدف آن‌ها براندازی است. یکی از کشور‌های همسایه در مرز ایران کارخانه اسلحه سازی ایجاد کرده بود که تمام تولیدات آن به داخل کشور قاچاق می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار