کد خبر: 1184318
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵
حزب‌الله لبنان: 
عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان با تاکید بر اینکه مقاومت هر روز قدرتمندتر می‌شود، اعلام کرد، چادر مقاومت در مرز‌ها هر روز ارتش رژیم صهیونیستی را رسوا و این رژیم را تحقیر می‌کند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایسنا، شیخ نبیل قاووق، عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان تاکید کرد: ما در حزب‌الله فرصتی برای خدمت به مردم خود برای کاهش درد و رنج آن‌ها و همچنین در عرصه سیاسی فرصتی برای پیدا کردن راه حلی برای خروج از بحران ریاست جمهوری فراهم می‌کنیم؛ لذا به همه ابتکارات پاسخ می‌دهیم؛ اما جماعت چالش و تقابل تنها فرصت پیچیدگی، مانع تراشی و تشدید را فراهم می‌کنند و منتظر فرصت هستند تا در مقابل هر ابتکارعملی سنگ اندازی کنند.

وی در مراسم یادبودی در شهرک جنوبی قانا گفت: طرح نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان این تیم مقابل را رسوا کرد، زیرا آن‌ها علنا در مقابل این طرح که فرصتی واقعی برای نجات کشور بود، سنگ اندازی کردند تا این خلأ، مانع تراشی و اقدامات تحریک آمیز همچنان ادامه داشته باشد.

شیخ قاووق تصریح کرد: تیم مقابل بین دو گزینه به مردم لبنان حق انتخاب می‌دهد: یا رئیس جمهوری که کشور را به نزاع بکشاند یا ادامه تحریک و تنش برای کشاندن کشور به سمت تنش و نزاع؛ بنابراین منفعت لبنان در داشتن رئیس جمهوری است که وظیفه نجات کشور و حفظ صلح مدنی را بر عهده بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: ما در لبنان با دو خطر مواجه هستیم: خطر سقوط اقتصادی و مالی و خطر نزاع. رئیس جمهور آتی باید قادر به مقابله با خطر نزاع باشد و بتواند جلوی سقوط را بگیرد و به نجات کشور از فجایع زندگی، مالی و اجتماعی کمک کند.

شیخ قاووق خطاب به تیم مقابل گفت: با سر و صدای زیاد و فریاد رئیس جمهور انتخاب نمی‌شود و معادلات تغییر نمی‌کند و ما هرگز به دوره ۱۹۸۲ برنمی‌گردیم ما در زمان پیروزی‌ها، دستاورد‌ها و معادلات مقاومت قرار داریم و در شرایطی نیستیم که رئیس جمهوری مورد اطمینان دشمن و تهدیدی برای صلح مدنی سر کار بیاید.

وی افزود: تیم مقابل می‌گوید رئیس‌جمهوری می‌خواهد که از تحریم‌های آمریکا بترسد و ما می‌گوییم رئیس‌جمهوری نمی‌خواهیم که از آمریکا و تحریم‌های آن بترسد بلکه رئیس‌جمهوری می‌خواهیم که اسرائیل از آن بترسد و به لبنانی‌ها اطمینان خاطر دهد.

شیخ قاووق با اشاره به اینکه چادر مقاومت در کشتزار‌های بسطره هر روز ارتش رژیم صهیونیستی را رسوا و این رژیم را تحقیر می‌کند، خاطرنشان کرد: این عنوان افتخار لبنان است نه کسانی که می‌خواهند معادلات قدرت در لبنان را خدشه دار کنند تا جهان خارج را راضی کنند.

وی همچنین تاکید کرد: مقاومت در سال‌های اخیر توانسته معادلات جدیدی در سطح زمین، دریا و هوا به دست آورد و در مقابل تهدیدات دشمن که ترسش از مقاومت بیشتر شده، قدرتمندتر شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار