کد خبر: 1183620
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: برای تفاهم با عربستان چندین بار با هم صحبت کرده بودیم و موانعی هم داشتیم.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، مهدی تاج درمورد توافق با رئیس فدراسیون فوتبال عربستان و لغو میزبانی تیم‌های ایرانی و نمایندگان سعودی در زمین بی‌طرف، اظهار داشت: کنفدراسیون از سال ۲۰۱۶ تا ۵ سپتامبر امسال که امشب می‌شود، ما را محدود کرده بود‌. یا وقت داشتیم برای AFC توافق ببریم یا باشگاه‌های ما میزبان را معرفی کنند‌.

وی افزود:  باشگاه‌های ما این کار را کردند زیرا به ما گفته بودند زمین بی‌طرف را معرفی کنید. پرسپولیس عمان و فکر می‌کنم نساجی هم قطر را پیش‌بینی کرده بودم اما گفتم صبر کنید.

وی افزود: وقتی با داتو جان(دبیرکل AFC) صحبت کردیم گفتیم فقط امشب را مهلت دارد‌. البته گفت به عربستان بیایید. از قبل تفاهم‌نامه را با عربستان هماهنگ کرده بودیم‌ اما یاسر دنبال دریافت مجوز از وزارت ورزش عربستان بود‌‌. ما هم امروز اینجا داشتیم‌. صبح جلسه داشتیم و او به وزارت ورزش رفت و بار دیگر برگشت. خوشبختانه اعلام کرد این وزارت‌خانه هم مشکلی ندارد. در همین راستا هم وزارت خارجه و شخص امیر عبداللهیان در مذاکراتی که با وزارت خارجه داشتند، به درخواست فدراسیون فوتبال ایران در مذاکرات خود با وزارت خارجه عربستان این موضوع را در دستور کار مذاکرات گذاشته بود‌.

رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: کیومرث هاشمی هم خیلی به من تاکید کرده بود اگر این کار انجام شود زیرا خیلی به نفع کشور است زیرا اکنون لیگ و باشگاه‌های عربستانی، کانون توجه فوتبالی‌ها است‌. چهر‌ه‌های شاخصی وارد فوتبال این کشور شده‌اند. ساعت ۱۴:۳۰ امروز تفاهم‌نامه‌ای امضا کردیم که یک بند مشخصش این بود ۲ طرف در زمین همدیگر بازی می‌کنند و دیگر مشکلی برای رفت و آمد نداریم. این اتفاق خواهد افتاد‌.

تاج عنوان کرد: همین که ما توافق را امضا کردیم که یک کار نو بود، AFC را هم آماده نگه داشته بود‌. ساعت یک بعد از ظهر ۷ شب مالزی می‌شود. کنفدراسیون خیلی منتظر بود که تکلیف را معلوم کنیم و خوشبختانه پس از امضا شدن تفاهم‌نامه‌ به AFC اعلام کردیم و برای آنها ارسال شد. سریع اعلام کردند موانع برطرف شده و این اتفاق خوب افتاد که نباید از ابتدا آغاز می‌شد. این مانع ۸_۷ ساله برطرف شد.

وی درمورد سایر بندهای این تفاهم‌نامه‌ و اینکه آیا بازی‌های دوستانه باشگاهی و ملی در آن دیده شده است، توضیح داد: بندهای خیلی خوبی دارد. مثلا قرار شد در فوتبال ساحلی و فوتسال با عربستان، مراوده بیشتری داشته باشیم. همچنین در همه رده‌ها با هم بازی خواهیم کرد.  قرار شد در آموزش به هم کمک کنیم. یاسر المسحل هم در مصاحبه‌ای که با سایت فدراسیون فوتبال عربستان داشت ایران و این کشور ۲ قطب خیلی قوی فوتبالی را در غرب آسیا تشکیل خواهند داد.  این ۲ کشور قدرتی برای فوتبال آسیا هستند.

رئیس فدراسیون فوتبال در گفت و گو با برنامه مجله فوتبال شبکه خبر، درمورد دلیل تاخیر کلاس آموزش VAR برای داوران ایرانی در عربستان، گفت: مانعی در صدور ویزا بود. بچه‌های بین الملل ما باید با بین‌الملل عربستانی‌ها کار می‌کردند‌ و زودتر به آنها اطلاع می‌دادند. البته این اتفاق می‌افتد و این تفاهم‌نامه تمام بحث‌ها را در برمی‌گیرد. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار