کد خبر: 1183331
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۷
نیرو‌های دریایی و هوایی آمریکا، اندونزی و سه کشور دیگر با هدف ارعاب چین رزمایش بزرگی را در آب‌های منطقه برگزار کرده‌اند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، نظامیان آمریکا، اندونزی و پنج کشور دیگر رزمایش سالانه خود را از پنجشنبه گذشته در جزیره «جاوه» در اندونزی با هدف ارعاب چین آغاز کردند.

به گزارش وبگاه «میلیتری تایمز» نظامیان آمریکایی و اندونزیایی از سال ۲۰۰۹ رزمایش «سپر گارودا» را انجام داده‌اند و استرالیا، ژاپن و سنگاپور سال گذشته به آن ملحق شدند. نیرو‌های انگلیس و فرانسه با مجموع حدود ۵۰۰۰ پرسنل در تمرینات امسال شرکت می‌کنند.

چین این رزمایش‌های گسترده را به عنوان تهدید می‌بیند و ایالات متحده را به ایجاد یک ائتلاف هند-اقیانوس آرام مشابه ناتو برای محدود کردن نفوذ نظامی و دیپلماتیک فزاینده خود در منطقه متهم می‌کند.

برونئی، برزیل، کانادا، آلمان، هند، مالزی، هلند، نیوزلند، پاپوآ گینه نو، فیلیپین، کره جنوبی و تیمور شرقی نیز ناظرانی را به این رزمایش ۲ هفته‌ای اعزام کرده‌اند.

ژنرال «چارلز فلین» فرمانده ارتش ایالات متحده در اقیانوس آرام گفت که ۱۹ کشور درگیر در این آموزش، نمایش قدرتمندی از همبستگی چندجانبه برای حفاظت از منطقه آزاد و باز هند و اقیانوس آرام هستند.

در این رزمایش عملیات شبیه سازی فرماندهی و کنترل، تمرینات آبی خاکی، عملیات هوابرد، تمرین تصرف فرودگاه و آموزش میدانی برگزار خواهد شد.

اندونزی و چین به طور کلی روابط مثبتی دارند، اما جاکارتا نسبت به آنچه تجاوز چین به منطقه اقتصادی انحصاری خود در دریای چین جنوبی می‌داند ابراز نگرانی کرده است. افزایش فعالیت‌های کشتی‌های گارد ساحلی چین و قایق‌های ماهیگیری در این منطقه، جاکارتا را نگران کرده است.

فرمانده ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا اخیرا گفت که رفتار تهاجمی چین در دریای چین جنوبی، از جمله استفاده از گارد ساحلی علیه یک کشتی فیلیپینی باید بررسی شود. دریاسالار «کارل توماس»، فرمانده ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا با حمایت از فیلیپین گفت: «نیرو‌های من به دلایلی در اینجا هستند.»

چین جزایری نظامی در دریای چین جنوبی ساخته است و ادعای حاکمیت بر مناطق اقتصادی انحصاری فیلیپین، ویتنام، مالزی، برونئی و اندونزی دارد.

شرکت آمریکایی بوئینگ به تازگی اعلام کرد که ۲۴ فروند جنگنده پیشرفته «اف-۱۵ ایی اکس» به اندونزی ارسال خواهد کرد. اندونزی بزرگترین ارتش جنوب شرق آسیا را دارد. در تازه‌ترین گزارش وبگاه «گلوبال پاور»، ارتش این کشور در جایگاه سیزدهم جهان قرار دارد.

بیش از ۱۱۲ میلیون اندونزیایی واجد شرایط خدمت سربازی در این کشور هستند. این وبگاه امتیاز ۲۲۲۱ را به ارتش اندونزی داده است. ارتش اندونزی مجهز به حدود ۵۰۰ تانک، ۱۲۰۰ خودروی زرهی، ۱۵۰ توپخانه خودکششی و ۱۵۳ پرتاب کننده موشک است. نیروی دریایی اندونزی ۷۴ هزار نفر نیرو دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار