کد خبر: 1182478
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۰
یک هیأت بلندپایه آمریکایی به ریاست «آموس هوچشتاین»، امروز وارد بیروت شد و با مقامات ارشد لبنانی دیدار و رایزنی کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، یک هیأت بلندپایه آمریکایی، امروز (چهارشنبه، ۳۰ آگوست) به ریاست «آموس هوچشتاین» مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا در امور انرژی و زیربنایی، وارد بیروت، پایتخت لبنان با هدف رایزنی با مقامات مسؤول ارشد این کشور شد.

سفارت ایالات متحده آمریکا در بیروت، پیشتر طی بیانیه‌ای از سفر امروز هوچشتاین به بیروت که دو روز به طول خواهد انجامید، خبر داده و اعلام کرده بود که وی به منظور پیگیری توافق مرزی تاریخی صورت گرفته در اکتبر ۲۰۲۲ این سفر را آغاز خواهد کرد و در لبنان درباره مسائل مورد اهتمام مشترک و منطقه‌ای رایزنی خواهد کرد.

هوچشتاین اکتبر ۲۰۲۲، نقش مهمی در مذاکرات غیرمستقیم میان لبنان و رژیم صهیونیستی برای ترسیم مرز‌های دریایی ایفا کرده است.

پیشتر وب سایت آمریکایی «اکسیوس» به نقل از منابع آگاه ادعا کرده بود که دولت آمریکا تلاش‌های خود برای بازگشت آرامش و جلوگیری از تشدید تنش میان رژیم صهیونیستی و حزب الله را افزایش داده و سفر امروز هوچشتاین به بیروت نیز در همین راستا صورت می‌گیرد. زیرا آمریکا نگران است که مبادا تنشی کوچک میان حزب الله و رژیم صهیونیستی در مناطق مرزی به جنگی تمام‌عیار که کل منطقه را درگیر خواهد کرد، منجر شود.

برخی منابع لبنانی اعلام کردند که این فرستاده آمریکا برای پیگیری روند حفاری و اکتشاف انرژی در بلوک شماره ۹ آب‌های لبنان و نیز صحبت درباره ترسیم مرز‌های زمینی میان لبنان و فلسطین اشغالی به بیروت سفر کرده است.

به نوشته رسانه‌های لبنانی، هوچشتاین امروز با «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان و سپس «نبیه بری» رئیس پارلمان این کشور دیدار و رایزنی کرد و به گفته «الیاس بوصعب» معاون رئیس پارلمان لبنان، مشاور ارشد رئیس‌جمهور آمریکا، قرار است در ادامه حضورش در لبنان با «جوزف عون» فرمانده ارتش این کشور نیز درباره عملیات حفاری و اکتشاف انرژی در بلوک شماره ۹ رایزنی کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار