کد خبر: 1182257
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۶
جانشین ستاد اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور:
چگنی نژاد با اشاره به ارائه خدمات فرهنگی توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد در موکب های اربعین حسینی، گفت: مواکب کانون های فرهنگی هنری تا یک روز بعد از اربعین حسینی برای خدمت رسانی به زائران دایر خواهند بود.

به گزارش جوان از لرستان، محمد چگنی نژاد، در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد بنابر وظیفه ذاتی خود، امسال نیز در حوزه های فرهنگی و هنری و خدمت رسانی در ایام برگزاری پیاده روی عظیم اربعین حسینی، هم در داخل کشور و هم در کشور عراق، فعالیت های گسترده ای دارد.


جانشین ستاد اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و دبیرستاد کانون های مساجد استان لرستان، افزود: امسال بیش از 200 موکب از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور در جریان کنگره عظیم اربعین حسینی فعالیت دارند که از این تعداد ۵۰ موکب در کشور عراق و ۱۵۰ موکب در داخل کشور مستقر هستند.


وی بیان کرد: همچنین در بین الحرمین و در طول مسیر نجف به کربلا نیز گروههای سرود _ تئاتر خیابانی و مواکب عرضه محصولات فرهنگی هنری در قالب های چند رسانه ای به همت اعضای کانون‌های مساجد برپا شده است تا به وسیله زبان هنر، فرهنگ عاشورایی تبیین شود.


چگنی نژاد ادامه داد: همچنین در جوار پایانه های مرزی کشورمان، مواکب کانون های فرهنگی هنری مساجد دایر شده است که تا بعد از اربعین حسینی برای خدمت رسانی به زائران برپا خواهند ماند.


جانشین ستاد اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور تصریح کرد: مواکب کانون های فرهنکی هنری مساجد در مرزهای خروجی شامل تمرچین، باشماق، خسروی، مهران، چذابه و شلمچه و در دو مرز ورودی کشورمان شامل میرجاوه و ریمندان دایر شده اند.


وی افزود: محل فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد در مسیرهای مختلف پیاده روی اربعین حسینی در کشورهای عراق و ایران است.


چگنی نژاد تصریح کرد: بر این اساس، در داخل کشور در مرزهای شرقی و غربی و برخی از استان هایی که محل تردد زائران هستند؛ و در کشور عراق، در شهرهای مذهبی نجف، کربلا، سامرا و کاظمین، و سایر مسیرهای پیاده روی اربعین حسینی، است.


وی با یاد آوری اینکه مواکب کانون های فرهنگی هنری مساجد با حمایت مردمی و خیرین دایر شده است، افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد به اعتبار جایگاه مردمی که دارند در ایام اربعین حسینی در کشورهای عراق و ایران، در خدمت زائران حضرت سیدالشهدا (ع) بوده و در کنار سایر جریانات خودجوش مردمی، در تلاش هستند خدمتگزاری شایسته ای را به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام داشته باشند.


جانشین ستاد اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، افزود: حمایت های ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد از مواکب کانون های مساجد شامل شاخص های فرهنگی هنری چون در اختیار قرار دادن محتوای فرهنگی است.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار