کد خبر: 1182239
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۸
نخست وزیر آلبانی مدعی شد رئیس جمهور ترکیه می‌توانست از بحران یونان برای نابودی این کشور استفاده کند، اما او احساس بدی نسبت به مردم یونان ندارد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، نخست وزیر آلبانی اظهار داشت که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه می‌توانست از بحران یونان برای نابودی این کشور استفاده کند، اما اردوغان هیچ احساس بدی نسبت به مردم یونان ندارد.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی»، «ادی راما» نخست وزیر آلبانی روز سه شنبه در گفتگو با رسانه یونانی اظهار داشت که اردوغان ضد یونان نیست.

وی گفت: «به خوبی می‌دانید که اردوغان، حتی زمانی که نخست وزیر بود، شجاعت گذاشتن معامله را در مورد قبرس را داشت. این کاری بسیار خطرناک برای او بود، اما این کار را کرد.»

بر اساس این گزارش، ترکیه و یونان مدت‌هاست در مورد مرز‌های دریایی در دریای اژه و مدیترانه شرقی باهم اختلاف دارند. مشکل قبرس و دیگر مسائل منطقه‌ای به ویژه جنگ روسیه با اوکراین نیز در دستور کار آن‌ها خواهد بود.

راما افزود: «در طول بحران با یونان، من ندیدم اردوغان از این مسئله سوء استفاده کند و اوضاع را بدتر کند، زیرا اگر می‌خواست یونان را نابود کند یا اگر قصد نابودی یونان را داشت، می‌توانست با استفاده از موضوع پناهندگان برای بحران سازی با چیزی دردناک تراقدام کند، اما او این کار را نکرد.»

نخست وزیر آلبانی در خاتمه این مصاحبه گفت که هم ترکیه و یونان را دوست دارد.

در ادامه بهبود روابط دو کشور همسایه ترکیه و یونان، وزارت خارجه ترکیه از سفر «جورج گراپتریتیس» وزیر امور خارجه یونان به «آنکارا» خبر داده است.

به نوشته روزنامه «حریت» وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که گراپتریتیس پنجم سپتامبر (سه شنبه ۱۴ شهریور) با «هاکان فیدان» همتای خود دیدار خواهد کرد. قرار است وزرای خارجه یونان و ترکیه در مورد روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای گفتگو کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار