کد خبر: 1182210
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۵
موسسه وابسته به اتحادیه اروپا اعلام کرد وسعت آتش سوزی‌های یونان بزرگتر از شهر «نیویورک» در آمریکا و بزرگترین آتش سوزی در تاریخ اتحادیه اروپاست.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، همزمان با ادامه آتش سوزی‌های جنگلی در یونان،کشور واقع در جنوب اروپا، یک موسسه وابسته به اتحادیه اروپا روز سه شنبه اعلام کرد که وسعت آتش سوزی‌های اخیر در یونان منطقه‌ای بزرگتر از شهر «نیویورک» در آمریکا و بزرگترین آتش سوزی در تاریخ اتحادیه اروپاست.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی»، «برنامه کوپرنیک» وابسته به اتحادیه اروپا اعلام کرد: «مساحت کل اراضی سوخته شده  ۸۰۸.۷ کیلومتر مربع و منطقه‌ای بزرگتر از شهر "نیویورک" است.»

 

«بالاس ایروجو» سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا برای کمک‌های بشردوستانه و مدیریت بحران گفت که اتحادیه اروپا ۱۱ هواپیمای آتش‌نشانی، بیش از ۴۰۰ آتش‌نشان، ۶۲ خودرو و یک بالگرد را در واکنش به آتش‌سوزی‌های جنگلی در منطقه «اوروس» به  یونان فرستاده است.

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» نیز روز سه شنبه گزارش کرد که علیرغم تلاش صدها آتش‌نشان و ناوگان هواپیماها، آتش سوزی گسترده  در شمال شرقی یونان شعله ور شده است. این آتش‌سوزی که هفته گذشته که به مرگ ۲۱ نفر منجر شد ، بزرگترین آتش‌سوزی در اتحادیه اروپا از سال ۲۰۰۰ به این سو است.

 

به گفته سازمان آتش نشانی یونان، ۶ فروندهواپیما و چهار بالگرد به همراه ۴۷۵ آتش‌نشان برای مهار آتش کمک می‌کنند. مقامات در حال بررسی علل آتش‌سوزی‌هایی هستند که طی هفته گذشته بخش‌های وسیعی از جنگل‌ها را تخریب کرده، خانه‌ها را سوخته و هزاران نفر را  مجبور به تخلیه منازل خود کرده است.

دلایل آتش سوزی‌های بزرگ یونان هنوز مشخص نشده است. مقامات یونان گفته‌اند که آتش سوزی‌ها مشکوک است و چندین نفر تاکنون دستگیر شده‌اند. «پاولوس ماریناکیس» سخنگوی دولت یونان گفت که تاکنون ۱۶۳ نفر را به اتهامات مرتبط با آتش سوزی دستگیر شده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار