کد خبر: 1180865
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۱
شی جین پینگ رئیس جمهور چین چهارشنبه خواستار تسریع در گسترش گروه بریکس شد، هدفی که دومین اقتصاد بزرگ جهان مدت هاست آن را پیگیری می‌کند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از صداوسیما، شی جین پینگ در سخنرانی خود در اجلاس سران بریکس در ژوهانسبورگ، پایتخت تجاری آفریقای جنوبی گفت از دیدن اینکه کشور‌های در حال توسعه اشتیاق زیادی برای شرکت در بریکس نشان داده اند و بسیاری از آن‌ها درخواست پیوستن داده اند، خوشحال است. رئیس جمهور چین گفت: «ما باید اجازه دهیم کشور‌های بیشتری به خانواده بریکس بپیوندند تا خرد و تلاش‌ها را برای ایجاد حکمرانی جهانی عادلانه‌تر و برابرتر کنند.»

به گزارش رویترز، بریکس شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است. رهبران بریکس چهارشنبه قوانینی را برای پذیرش اعضای جدید بررسی کردند.

آفریقای جنوبی ماه گذشته اعلام کرد بیش از ۴۰ کشور دیگر برای پیوستن به بریکس ابراز علاقه کرده اند. هدف بریکس، خنثی کردن تسلط غرب به رهبری آمریکا در امور جهانی است.

از این تعداد، ۲۲ کشور رسماً درخواست پیوستن به بریکس را داده اند. چین مدتی مدید به دنبال گسترش بریکس بوده و امیدوار است که عضویت گسترده‌تر کشور‌ها موجب افزایش گروهی شود که هم اکنون حدود ۴۰ درصد از جمعیت و یک چهارم تولید ناخالص داخلی جهان را در خود جای داده است.

روسیه نیز مشتاق به گسترش عضویت کشور‌ها در بریکس است. سیریل رامافوسا رئیس جمهور آفریقای جنوبی در نشست دوجانبه با شی در روز سه شنبه از این ایده حمایت کرد. شی همچنین گفت کشور‌های بریکس با راه اندازی یک گروه مطالعاتی در زمینه هوش مصنوعی و گسترش همکاری در این زمینه از جمله تقویت تبادل اطلاعات و همکاری فنی موافقت کرده اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار