کد خبر: 1180566
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۳
وزیر خارجه آلمان با توجه به رقابت‌های روزافزون با چین بر لزوم همکاری‌های عمیق‌تر و گسترده‌تر با کشورهای اقیانوس آرام از جمله استرالیا تاکید کرد.

به گزارش جوان آنلاين به نقل از تسنيم، با توجه به روند رقابت های روزافزون با چین آلمان می خواهد با کشورهای اقیانوس آرام همکاری نزدیکتری داشته باشد.

به گزارش نشریه "دی سایت" آلمان، در همین راستا "آنالنا بائر بوک"، وزیر امور خارجه آلمان از استرالیا و سایر کشورهای اقیانوس آرام خواسته است تا با آلمان و اروپا همکاری نزدیک تر داشته باشند و این درخواست را با تنش های فزاینده با چین توجیه کرد.

این مقام آلمانی گفت: همکاری صدای ما را تقویت می کند، وحدت قدرت ما را چند برابر می کند. سیاست چین تغییر کرده است، و به همین دلیل است که سیاست ما در قبال چین نیز باید تغییر کند.

بائربوک همچنین گفت: در حال حاضر، دنیایی با افزایش رقابت سیستمی در حال ظهور است، که در آن برخی از رژیم های خودکامه به دنبال تغییر نظم بین المللی برای گسترش حوزه های نفوذ خود هستند و نه تنها از قدرت نظامی بلکه از نفوذ اقتصادی نیز استفاده می کنند. وی افزود: بسیاری از کشورها بیشتر به چین روی خواهند آورد. از این رو آلمان و اروپا می خواهند برای همکاری نزدیک تر شریکی به دست آورند.

بائربوک مجبور شد هفته گذشته سفر خود به استرالیا، نیوزلند و فیجی را به دلیل مشکلات فنی هواپیمای دولتی لغو کند. اکنون او با پخش یک سخنرانی در اینترنت، تلاش کرد این تعویق سفر را جبران کند.

وزیر امور خارجه آلمان پیش بینی کرد که کشورهای اقیانوس هند و اقیانوس آرام نقش تعیین کننده ای در قرن بیست و یکم خواهند داشت. به گفته وی یک سوم تولید ناخالص داخلی جهانی در این منطقه تولید می شود و یک پنجم تجارت جهانی آلمان را کل منطقه هند و اقیانوس آرام تشکیل می دهد.

بائربوک همچنین با اشاره به سیاست چین در قبال تایوان گفت: هر گونه تغییر یکجانبه در وضعیت موجود در سراسر تنگه تایوان غیرقابل قبول خواهد بود. اگر این امر مستلزم اقدامات قهری یا ابزار نظامی باشد، این امر بیش از پیش صدق می کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار