کد خبر: 1179278
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۲
سرویس امنیت ملی سوئد امروز پنجشنبه به دنبال هتک حرمت به قرآن و اقداماتی که خشم مسلمانان را برانگیخت، سطح هشدار تروریستی در این کشور را به دومین سطح بالای خود افزایش داد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، خبرگزاری رویترز نوشت: سرویس امنیت ملی سوئد هشدار داد تهدید حمله می‌تواند برای مدت‌ها ادامه داشته باشد.

دانمارک و سوئد تدابیر کنترل مرزی را تشدید کرده اند، زیرا مقامات دو کشور به دنبال اقدامات اهانت بار علیه مسلمانان در آتش زدن و نابودی چند نسخه از قرآن کریم در ماه‌های اخیر، نگران انتقام جویی هستند.

سرویس امنیت ملی سوئد، سطح هشدار تروریستی را از ۳ به ۴ افزایش داد. سطح هشدار امنیتی در سوئد از یک تا ۵ درجه بندی می‌شود که نشان دهنده تهدید بالا است.

شارلوت فون اِسن (Charlotte von Essen) رئیس سرویس امنیت ملی سوئد در یک کنفرانس خبری گفت: سوئد از یک هدف بالقوه برای حملات تروریستی، به یک هدف اولویت‌دار تبدیل شده است.

وی همچنین گفت: تهدید حمله از سوی «فعالان [تندرو]خشن» در سال گذشته افزایش یافته است.

به دنبال اعتراضات در سوئد و کشور همسایه آن دانمارک علیه قران سوزی، انگلیس و آمریکا به اتباع خود درباره سفر به استکهلم به دلیل احتمال وقوع حملات تروریستی در این کشور هشدار دادند.

بزرگترین حمله تروریستی سوئد در سال ۲۰۱۷ رخ داد که یک مهاجر ازبک با خودرو به عابران در پیاده رو حمله کرد و ۵ نفر را به کشتن داد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار