کد خبر: 1178337
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۰
وزیر دفاع ترکیه از گرم شدن روابط آنکارا و آتن و همچنین تلاش‌های مثبت دو طرف برای حفظ آن استقبال کرد و افزود که قدرتمند بودن ترکیه به معنای قدرتمند بودن ائتلاف ناتو به رهبری آمریکاست.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، وزیر دفاع ترکیه روز یکشنبه از گرم شدن روابط ترکیه و یونان و همچنین تلاش‌های مثبت دو طرف برای حفظ آن استقبال کرد و افزود که قدرتمند بودن ترکیه به معنای قدرتمند بودن ناتو است.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» «یاشار گولر» وزیر دفاع ترکیه در گفتگو با شبکه «هابر» اظهار داشت، د که ترکیه و یونان هر دو نسبت به ایده راه اندازی فعالیت‌های آموزشی، نظامی از سال ۲۰۲۴ به بعد، به عنوان بخشی از اقدامات اعتمادسازی، استقبال می‌کنند.

او همچنین گفت که او و همتای یونانی‌اش قرار است از منطقه جنوب شرقی ترکیه که در اوایل سال جاری در اثر دو زلزله مرگبار ویران شده است، بازدید کنند.

گولر در زمینه دستیابی این کشور به جنگنده «اف-۱۶» گفت: «مشخص است که برخی در ایالات متحده تمایل دارند فروش اف-۱۶ را به عضویت سوئد در ناتو مرتبط کنند. ما همیشه بیان می‌کنیم که ترکیه قدرتمند یعنی ناتوی قدرتمند. واشنگتن اکنون باید گام‌های مشخصی بردارد.»

رسانه‌های ترکیه از تحرکات شدید نیرو‌های مسلح این کشور در ۶ ماهه نخست سال جاری خبر دادند، اقدامی که دلیل آن حفظ آمادگی رزمی عنوان شده است.

روزنامه «ینی شفق» در این زمینه نوشت، در بازه زمانی نیم ساله نیرو‌های مسلح ترکیه به طور فعال در تمریناتی در خاک ترکیه و هم در عرصه‌های بین‌المللی شرکت کرده‌اند. نیرو‌های مسلح ترکیه تاکنون ۴۹ رزمایش برگزار کرده‌اند.

ترکیه در حالی که در تلاش برای حل تنش با یونان، همسایه خود است در عین حال نیم نگاهی به آمادگی رزمی این کشور دارد. ارتش ترکیه در حال حاضر با تروریست‌های «پ‌ک‌ک» نیز در حال نبرد است و با بهانه مقابله با این تروریست‌ها عملیاتی در سوریه نیز انجام می‌دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار