کد خبر: 1178332
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۲
یونان اعلام کرد که گارد ساحلی این کشور ۴۸ مهاجر را از یک قایق بادی نزدیک جزیره «لسبوس» حوالی سواحل ترکیه نجات داد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، مقامات یونان روز یکشنبه گفتند که ۴۸ مهاجر را از یک قایق بادی نزدیک جزیره «لسبوس» حوالی سواحل ترکیه نجات دادند.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» گارد ساحلی یونان در بیانیه‌ای اعلام کرد:«یک کشتی گارد ساحلی که در حال گشت‌زنی در خارج از جزیره بود، صبح یکشنبه این قایق را مشاهده کرد. گارد ساحلی یونان ۴۸ خارجی را تخلیه و نجات داد.»

گارد ساحلی یونان به ملیت این مهاجران اشاره‌ای نکرد، اما ویدئویی که در یوتیوب منتشر شده نشان می‌دهد بیشتر آنها آفریقایی هستند. یونان در هفته‌های اخیر شاهد افزایش ورود مهاجران از ترکیه، از طریق دریا بوده است.

 

کشورهای شمال آفریقا مانند مغرب، تونس، الجزایر، لیبی و موریتانی نیز سال‌ها شاهد تلاش‌های مهاجران عمدتا از کشورهای جنوب صحرای آفریقا برای رسیدن به اروپا هستند. در حالیکه برخی از مهاجران موفق می‌شوند به مقصد برسند، برخی دیگر اغلب در طول سفر جان خود را  از دست می‌دهند.

در یک حادثه دیگر برای مهاجران، روز شنبه ۶ پناهجو به دنبال واژگونی قایق در «آبراه مانش» جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» به گفته مقامات محلی، پس از واژگونی قایق مهاجران که قصد عبور از آبراه مانش از فرانسه را داشتند، دستکم ۶ نفر جان خود را از دست دادند و بیش از ۵۰ نفر نجات یافتند.

آبراه بین فرانسه و انگلیس یکی از شلوغ‌ترین خطوط کشتیرانی در جهان است وعبور قایق‌های کوچک از این منطقه بسیار خطرناک است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار