کد خبر: 1177609
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
چین محدودیت‌های دوران همه‌گیری کرونا را برای تورهای گروهی لغو کرد و بدین ترتیب، این ممنوعیت که شامل بیش از ۷۰ مقصد پرسفر دنیا چون آمریکا، ژاپن، کره جنوبی و استرالیا بود، برداشته شد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، مناطق گردشگری استرالیا، آمریکا، ژاپن و کره جنوبی، در میان این مقاصد جای دارند، پیش از این در اوایل سال جاری میلادی، دو فهرست دیگر از کشورهای لغو ممنوعیت شده، منتشر شده بود.

به گزارش رویترز، با توجه به حجم انبوه گردشگران چینی، این تصمیم یک امتیاز بالقوه برای صنایع گردشگری دنیا به شمار می آید؛ تصمیمی که روز پنجشنبه توسط وزارت فرهنگ و گردشگری چین اعلام و بلافاصله اجرایی شد.

گردشگران چینی قبل از همه‌گیری کرونا، بیش از شهروندان هر کشور دیگری در خارج از این کشور ارز خرج می‌کردند، برای مثال در سال ۲۰۱۹، چینی ها مجموعاً ۲۵۵ میلیارد دلار خرج کردند که تخمین زده می‌شود که تورهای گروهی تقریباً ۶۰ درصد از این رقم را شامل می شوند. ممنوعیت سفر چینی ها از زمان همه گیری کرونا، منجر به مشکلات مالی گسترده برای بسیاری از مشاغل وابسته به گردشگری در سراسر جهان شده است.

آلمان و بریتانیا نیز از جمله کشورهایی بودند که در مرحله نخست محدودیت‌، سفرهای گروهی برای آنها برداشته شد اما کانادا که اخیراً روابط پرتنش سیاسی با چین داشته است، در فهرست مقاصد آزاد شده جایی ندارد.

این سومین فهرست چین از کشورهایی بود که مجوز سفرهای گروهی را دریافت کردند، اولین گروه که در ژانویه (دی ماه ۱۴۰۱) مجوز را دریافت کردند شامل ۲۰ کشور از جمله تایلند، روسیه، کوبا و آرژانتین بود، دومین گروه که در مارس (اسفند ۱۴۰۱) اجازه سفر گروهی پیدا کردند، شامل ۴۰ کشور، از جمله نپال، فرانسه، پرتغال و برزیل بود.

چین هرگز رویکرد مبهم خود را برای اجرای این قانون توضیح نداده اما تحلیلگران خاطرنشان کرده‌اند که کشورهایی با تاخیر از ممنوعیت بیرون می آیند که تنش‌های سیاسی یا تجاری بیشتری با دومین اقتصاد بزرگ جهان داشته‌اند.

این اقدام چین، پیش از همه مورد استقبال نخست وزیر ژاپن «فومیو کیشیدا» و همچنین وزرای گردشگری در کره جنوبی و استرالیا قرار گرفت، مقامات این کشورها گفتند این اقدام باعث رونق اقتصادی آنها می شود.

«دان فارل»، وزیر تجارت و گردشگری استرالیا نیز گفت: این یک گام مثبت دیگر در جهت تثبیت روابط ما با چین است.

حال باید برای پایان یافتن ممنوعیت برای آخرین گروه از کشورها منتظر ماند، انتظارات مبنی بر افزایش تقاضا پس از بازگشایی مرزهای چین تا به امروز تا حد زیادی برآورده نشده است. پروازهای بین المللی در داخل و خارج از چین تا ماه جولای (تیر ۱۴۰۲) تنها به ۵۳ درصد از سطح سال ۲۰۱۹ رسیده است .

سایت رسمی تریپ، بزرگترین آژانس مسافرتی چین، اعلام کرد این خبر منجر به افزایش جستجوها برای مقاصدی از جمله استرالیا و ژاپن شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار