کد خبر: 1177281
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴
عبدالکریم میراسدی

دولت سیزدهم از همان ابتدای آغاز فعالیت و حتی قبل از شروع به کار از سوی برخی جریان‌های سیاسی مورد انتقاد و هجمه‌های بی سابقه‌ای قرارگرفته و هر چه زمان می‌گذرد دامنه این هجمه‌ها شدت بیشتری به خود می‌گیرد. بویژه اینکه کشور در آستانه انتخابات قرار دارد و پیش بینی می‌شود جنگ احزاب علیه دولت سیزدهم شدت بیشتری به خود بگیرد.


اما این جماعت گرگ صفت غافل اند از اینکه در واقع دولت آقای رئیسی میراث دار عملکرد آنان در طول چند دهه گذشته است.


اینکه چرا مسائل و پروژه‌های مهم ملی، نظیر مشکلات آب شرب شهر‌ها در طول چند دهه گذشته معطل و مسکوت مانده جای بسی تعجب و یک علامت سئوال به بزرگی نیم قرن دارد.

حال باید از این جماعت پرسید به راستی در طول این چهار دهه که کشور تحت سیطره و مدیریت شما بوده به چه کاری مشغول بوده اید؟


آقایان چپ و راست گویا فراموش کرده اند که دولت آقای رئیسی ویرانه‌ای با خروار‌ها آوار از آنان تحویل گرفته است و وضعیت امروز اقتصادی کشور و معیشت مردم نتیجه، سوء مدیریت ها، سهل انگاری‌ها و خیانت‌های خواسته و ناخواسته آنان است.


مردم نجیب ایران نیک می‌دانند که وضعیت موجود نمی‌تواند حاصل عملکرد دو سال عمر دولت آقای رئیسی باشد و نیاز میلیون‌ها واحد مسکونی، ده‌ها هزار مگاوات برق، کمبود ده‌ها هزار کیلومتر راه ریلی و بزرگراهی و هزاران مشکل انباشه دیگر، اموری بوده که در طول بیش از چهار دهه می‌بایست انجام می‌گرفت و انجام نگرفته است.


واقعیت این است اگر عدالت اسلامی، قانون اساسی و قضایی به درستی اجراء می‌شد به خاطر این کم کاری‌ها و خیانت‌ها می‌بایست برای برخی مقامات دولت‌های سابق احکام قضایی از اشد مجازات گرفته تا حبس‌های ابد و طولانی مدت در نظرگرفته می‌شد.


همه می‌دانیم که برخی مهره‌های ورشکسته سیاسی که از ملت ایران سیلی محکمی دریافت کرده اند در نهایت بی تقوایی و در همراهی و همنوایی آشکار با دشمنان داخلی و خارجی در دورهمی‌های شبانه خود برای به زانو درآوردن دولت انقلابی آقای رئیسی تلاش می‌کنند.


وقتی به تیتر رسانه‌های وابسته به این جریان‌ها و عملکرد آنان نگاه می‌کنیم جزء تمسخر، خَلق جُک و تیتر‌های روزانه و تکراری، نظیر کنایه فلان کس به دولت، مطلبی دیگر که ارزش نقد، راهکار و یا دلسوزی برای برون رفت از مشکلات کشور باشد در رسانه‌های وابسته به آنان مشاهده نمی‌کنیم.


از همه مهمتر، این جماعت بگونه‌ای ژست و قیافه طلبکارانه به خود می‌گیرند که گویی تاکنون هیچ پست و مقامی در نظام عهده دار نبوده اند. این درحالی است که آنان اگرچیزی درچنته خود داشتند در طول این چند دهه حکمرانی به مردم ارائه می‌کردند.


سئوال اساسی مردم ایران از دولت مردان ادوار گذشته این است که چرا در طول چهار دهه حکمرانی از برخی پروژه‌های راهبردی که اجرای آن می‌توانست اقتصاد کشور را از وابستگی به نفت بی نیاز کند غافل مانده اند؟ باید گفت که این رفتار از دو حالت خارج نیست یا این اغماض عمدی و بر اثر نفوذ عوامل دشمن بوده و یا سوء مدیریت که در هر دو حالت قابل گذشت و بخشش از سوی ملت ایران نخواهد بود.


کسانی که اندکی با مفاهیم اقتصادی آشنایی دارند با توجه به تحریم‌های همه جانبه کشور، بر این امر واقف هستند که تداوم عرضه ارز۴۲۰۰ برای هر دولتی بعد از دولت آقای روحانی، حتی اگر فعالیت دولت وی تداوم می‌یافت امکان پذیرنبود.


همه به یاد داریم آقای طیب نیا وزیر اقتصاد دولت آقای روحانی اظهار داشتند «شب‌هایی که قرار است یارانه بپردازیم، شب مصیبت عظمای دولت است».


بر کسی پوشیده نیست که برخی تلاش کردند تا با تنفس مصنوعی به بازار و تزریق پول، قیمت‌ها را تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پایین نگه دارند و بعد از انتخابات پروژه افزایش قیمت‌ها را کلید بزنند و این یعنی عین مردم فریبی و سیاستی که حضرت امام (ره) از آن به پدر سوخته بازی تعبیر کردند و همان کاری که آقای رئیسی را به خاطر بلد نبودن آن سرزنش و به بیسوادی متهم می‌کنند.


آنچه که از رفتار مخالفان دولت می‌توان نتیجه گرفت و دلایلی که آنان را به سمت و سوی طنز و جوک علیه دولت آقای رئیسی سوق داده، خالی بودن دست آنان از محتوای علمی و منطقی و راهکار‌های عملی برای یاری رساندن به دولت جهت برون رفت از مشکلات اقتصادی و معیشتی کشور و مردم می‌باشد.


مهمترین ویژگی‌های دولت سیزدهم و شخص رئیس آن این است که آقای رئیسی نه اهل استراحت است و نه اهل تن پروری و گذراندن وقت خود در استخر است، به جرات می‌توان گفت آقای رئیسی از روزی که بر صندلی ساختمان پاستور تکیه زده بیشتر وقت خود را صرف سفر‌های استانی، بازدید‌های میدانی و جلسات شورا‌های راهبردی و کارگروه‌های مختلف کرده است.

از دیگر ویژگی‌های بارز دولت سیزدهم و شخص رئیس آن، مردم داری، صداقت و شفافیت در برخورد با مردم است همان حلقه‌ی مفقوده‌ای که مردم سال هاست تشنه آن هستند و در عرصه سیاسی کشور به فراموشی سپرده شده بود.


اکنون دولت سیزدهم علیرغم همه کارشکنی‌های داخلی و خارجی و مواجه بودن با کوهی انباشته از مشکلات چند دهه گذشته در تلاش هستند تا مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را به حداقل برسانند.


به امید باز شدن گره مشکلات کشور و به بار نشستن لبخند بر چهره تک تک ملت صبور و نجیب ایران اسلامی.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار