کد خبر: 1176490
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۰
حادثه ترافیکی در استان ازیلال مراکش به جان‌باختن ۲۴ مسافر یک اتوبوس انجامید.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، مقامات محلی اعلام کردند که بر اثر واژگونی اتوبوس در استان ازیلال مراکش، ۲۴ مسافر اتوبوس جان خود را از دست دادند؛ این تعداد کشته در نتیجه حوادث ترافیکی در مراکش، کم‌سابقه است و یکی از بیشترین آمار تلفات این دست حوادث به شمار می‌آید.

به گزارش فرانس ۲۴، مقامات محلی استان ازیلال گزارش دادند که این اتوبوس در حال انتقال مسافران خود به سوی بازار هفتگی شهر دمنات بوده که در یکی از پیچ‌ها تعادل خود را از دست داده و واژگون شده است. تحقیقات درباره جزئیات این حادثه آغاز شده است.

جاده‌های مراکش، جاده‌هایی خطرناک هستند. در مارس گذشته نیز در نزدیکی رباط، پایتخت مراکش، در حادثه ترافیکی دیگری، ۵ تن جان خود را از دست دادند و ۲۷ نفر دیگر مصدوم شدند.

این در حالی است که بر اساس آمار‌های اعلامی از سوی سازمان ملی راهداری مراکش، حوادث ترافیکی رخ‌داده در این کشور طی سال ۲۰۲۲، به جان‌باختن ۳۲۰۰ شهروند مراکشی انجامیده است؛ این آمار نسبت به سال پیش از آن، با ۷ درصد کاهش روبرو بوده است.

بیشترین تلفات حوادث ترافیکی اتوبوس‌ها در مراکش مربوط به تصادفی در سال ۲۰۱۲ با ۴۲ کشته بوده است. پس از این حادثه، مقامات مراکشی مجموعه اقداماتی را برای بهینه‌سازی راه‌ها و کاهش کشته‌های این حوادث تا نیمه نخست سال ۲۰۲۶ به انجام رسانده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار