کد خبر: 1176298
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۱
مدیرعامل شرکت اراضی عباس‌آباد با بیان اینکه رویکرد خانواده‌محوری در دستور کار مدیریت شهری است، گفت: بزودی دورهمی خانوادگی شبانه در تهران راه‌اندازی می‌شود.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، ایجاد هلدینگ گردشگری در دستور کار است و مدیریت شهری قصد دارد تهران را به یک مقصد گردشگری تبدیل کند.کارهای اداری انجام شده و بزودی ابلاغیه نهایی داده می شود.

ایجاد دورهمی شبانه با محوریت خانواده در دستور کار است و قرار است بزودی طرح دور همی شبانه در اراضی عباس آباد با رعایت موازین و قوانین اجرا شود.

هر کشوری برای خود فرهنگ خاصی دارد و قرار است شهرداری تهران با برنامه ریزی صورت گرفته تفریحات را خانوادگی کرده تا خانواده‌ها بتوانند در کنار هم ساعات‌ خوبی را سپری کنند.

در خصوص آخرین اقدامات انجام شده برای ایجاد هلدینگ گردشگری، دورهمی خانوادگی، برنامه های توسعه ای ، هتل دیدار و .... با سید محمد حسین حجازی مدیرعامل شرکت اراضی عباس‌آباد به گفت‌وگو نشستیم.

سال‌هاست که موضوع ایجاد سازمان گردشگری در شهرداری تهران مطرح شده است و بارها مسؤولان وعده راه‌اندازی این سازمان را داده‌اند چرا که معتقد  بودند باید گردشگری در تهران سروسامان پیدا کند و تهران  به یکی از مقاصد گردشگری تبدیل شود بفرمایید در  این دوره مدیریت شهری آیا این سازمان تشکیل می‌شود؟

قرار است یک سامانه گردشگری شهر ایجاد شود نه یک سازمان/موضوعات گردشگری سر و سامان می یابد/ امکانات و زیرساخت‌های لازم را داریم اما به معنی واقعی گردشگر نداریم

یکی از مطالبات دوره قبل شورای شهر تهران این بود که سازمان گردشگری ایجاد شود، این موضوع در دستور کار بود اما به نتیجه نرسید. در این دوره هم آقای علوی عضو شورای شهر تهران از بدو ورود این مطالبه را از مدیریت شهری کرد تا یک سازمان گردشگری ایجاد شود. البته این را بگویم قرار است یک سامانه گردشگری شهر ایجاد شود نه یک سازمان تا بتوانیم موضوعات گردشگری در تهران را سروسامان دهیم.

موضوع گردشگری در پایتخت همیشه یکی از دغدغه‌های مدیران حوزه گردشگری بوده است، باید یک زنجیره گردشگری به وجود بیاید؛ ما امکانات و زیرساخت‌های لازم را داریم اما به معنی واقعی گردشگر نداریم. ببینید وقتی می‌گوییم خانه‌موزه باید برایش برنامه داشته باشیم و گردشگران یکی از مقاصد خود را این مکان‌ها قرار دهند. هیچکدام از موزه‌ها و خانه‌موزه‌های ما در این چارچوب نیستند حالا شاید برخی یک بخشی از کارها را انجام داده باشند اما هنوز به آن نقطه‌ای که باید نرسیده‌ایم.

هلدینگی ایجاد و مجموعه سیاست‌‌گذاری‌ها توسط یکجا مدیریت شود/خرده‌مجموعه‌ها جمع و به یک هلدینگ تبدیل می‌شوند /ه زودی ساختار هلدینگ گردشگری ابلاغ می شود

یکی از دغدغه‌های شهردار تهران این است که این زنجیره گردشگری را منسجم کند. بحث سازمان گردشگری مطرح شد اما معضلات حقوقی خود را دارد و نیازمند یک زمان خاص است. قرار است هلدینگی ایجاد شود و مجموعه سیاست‌‌گذاری‌ها توسط یکجا مدیریت شود به عنوان مثال هلدینگی ایجاد می‌شود و امکان گردشگری در تهران مثل برج میلاد، اراضی عباس‌آباد، سرخ‌حصار، چیتگر و ... به عنوان زیرمجموعه می‌شوند. یعنی خرده‌مجموعه‌ها جمع می‌شوند و به یک هلدینگ تبدیل می‌شوند در نتیجه با یک سیاست‌گذاری تمام اماکن گردشگری تهران مدیریت می‌شود.

نهایتاً تا دو ماه آینده هلدینگ گردشگری در تهران راه‌اندازی می‌شود

قرار است به زودی ساختار هلدینگ گردشگری ابلاغ شود. در صورتی که این ساختار ابلاغ شود، کارهای اجرایی انجام می‌شود. فکر می‌کنم نهایتاً تا دو ماه آینده هلدینگ گردشگری در تهران راه‌اندازی می‌شود. پیش‌بینی ما این است که اواخر شهریور کار به اتمام برسد و در حال حاضر هم در بروکراسی اداری است.

توضیح دهید قرار است در این هلدینگ گردشگری چه اتفاقی رخ دهد؟در حال حاضر اماکن گردشگری شهرداری هر کدام زیرمجموعه یک معاونت یا سازمان هستند، آیا مشکلی از لحاظ حقوقی ایجاد نمی‌شود؟

عباس‌آباد یک مأموریت معماری دارد/اراضی عباس‌آباد تنفس‌گاه شهر است/معماری در خدمت حیات اجتماعی است و باید به این بخش‌ از مأموریت‌ها در هلدینگ‌ گردشگری  توجه شود/عباس‌آباد طرح جامع دارد و نباید طرح جامع آن فراموش شود

دو برداشت وجود دارد، یک برداشت این است که همه مجموعه‌ها ذیل یک هلدینگ بیایند، مشابه کاری که در دولت صورت گرفت مثلا هتل‌های جهانگردی که همه زیرمجموعه یک هلدینگ رفتند یا اینکه یک هلدینگ ایجاد و فقط نقش سیاست‌گذاری داشته باشد و دیگر به ترکیبات دست زده نشود و هر کدام از مجموعه‌ها به فعالیت خود ادامه دهند و مأموریت خود را انجام دهند. من در خصوص اراضی عباس‌آباد می‌گویم عباس‌آباد یک مأموریت معماری دارد، شورای راهبردی دارد و رئیس شورای راهبردی معاون وزیر است. موضوع از  جنس معماری است.اراضی عباس‌آباد تنفس‌گاه شهر است و مأموریت اصلی آن بخش معماری است. معماری در خدمت حیات اجتماعی است و باید به این بخش‌ از مأموریت‌ها در هلدینگ‌ گردشگری  توجه شود.عباس‌آباد طرح جامع دارد و نباید طرح جامع آن فراموش شود و اگر ذیل حوزه‌ای رفت باید مأموریت‌ها و اهداف آن به دقت اجرا شود.

اساسنامه اراضی عباس‌آباد برای چند سال پیش است؟

اساسنامه عباس آباد برای 50 سال پیش است

اراضی  عباس‌آباد سبقه 50 ساله دارد و اساسنامه آن برای 50 سال پیش است. در زمان تأسیس اساسنامه نوشته شده است. فضاهای بهره‌‌برداری دارند و مردم از خدمات آن استفاده می‌کنند. البته موضوعات معماری و گردشگری مهم است و یکی از مأموریت‌ها است که باید این مأموریت بماند.

سال‌هاست که می‌گویند تهران باید مقصد گردشگری شود، اما این امر رخ نداده و بیشتر تهران یک مقصد عبوری است تا گردشگری بفرمایید برای اینکه تهران را به مکانی برای حضور گردشگران تبدیل کنیم چه  برنامه‌هایی دارید؟

هیچکس تهران را مقصد اصلی خود برای مسافرت‌ها قرار نمی‌دهد/تهران مقصد عبوری است/ کاخ‌ها، مکان‌های گردشگری ، موزه‌ها و ...  در تهران داریم/یک رهاشدگی ایجاد شده و ما باید با ایجاد زنجیره گردشگری  مشکلات را برطرف کنیم

اساسا تهران مقصد عبوری است هیچکس تهران را مقصد اصلی خود برای مسافرت‌ها قرار نمی‌دهد برنامه‌ریزی‌ها بر این منوال است که مثلا با هواپیما از تهران به مقصدی که می‌خواهند حرکت کنند. ما کاخ‌ها، مکان‌های گردشگری ، موزه‌ها و ...  در تهران داریم؛ فقط مشکل این است که یک رهاشدگی ایجاد شده و ما باید با ایجاد زنجیره گردشگری این مشکلات را برطرف کنیم ما می‌خواهیم تهران به یک مقصد گردشگری تبدیل شده و مقصد عبوری نباشد. یکی از اصولی‌ترین اقدامات صورت گرفته برای گردشگری تهران این است که یکپارچه‌سازی در حوزه گردشگری ایجاد شود و به جز شهرداری تهران کسی نمی‌تواند این کار را انجام دهد.لذا ما داریم این زیرساخت‌ها را فراهم و این زنجیره را ایجاد می‌کنیم و یک زنجیره جدی خدماتی و هویتی در تهران ایجاد می‌شود.

آیا خرده‌مکان‌های گردشگری ها مثل خیابان سی‌تیر و ... هم زیرمجموعه این هلدینگ قرار می‌گیرد؟

تصمیم داریم تمامی مکان‌های گردشگری را پوشش دهیم/ یک آئین‌نامه جدی تدوین و ابلاغ می‌شود تا بتوانیم موضوعات گردشگری را ساماندهی کنیم

ما زیست‌های متفاوتی داریم که گردشگری سلامت هم بخشی از آن را بر عهده می‌گیرد. ما تصمیم داریم تمامی مکان‌های گردشگری را پوشش دهیم. ما گذر گردشگری حوزه صنایع داریم و روی ساماندهی آن اقداماتی انجام شده است.  یک آئین‌نامه جدی تدوین و ابلاغ می‌شود تا بتوانیم موضوعات را ساماندهی کنیم.

موضوع زیست شبانه مدت‌هاست که مطرح شده  آیا در این زمینه برنامه دارید؟

یک دورهمی خانوادگی شبانه طراحی کرده‌ایم تا خانواده ها  بتوانند از آن استفاده کنند/هر کشوری برای خود فرهنگ خاصی دارد ما هم به دنبال این هستیم که تفریحات را خانوادگی کنیم/دو ماه آینده دورهمی خانوادگی شبانه در تهران راه‌اندازی می‌شود/تمام پکیج‌ها را در نظر می‌گیریم تا مکانی شاد و مفرح داشته باشیم

در تمام کشورها موضوع زیست شبانه وجود دارد که مردم در ساعاتی که از کار فارغ می‌شوند برای محافل خود برنامه‌ریزی کنند ما هم یک دورهمی خانوادگی شبانه طراحی کرده‌ایم تا کودکان، پدران و مادران و ... بتوانند از آن استفاده کنند. پکیج‌هایی را ایجاد می‌کنیم تا از  باز ی کودک، خرید البسه، مکان‌های تفریحی و گردشگری و ... را داشته باشد تا گردشگران بتوانند یک شب آرامی را با خانواده خود به صبح برسانند. هر کشوری برای خود فرهنگ خاصی دارد ما هم به دنبال این هستیم که تفریحات را خانوادگی کنیم و خانواده‌ها بتوانند در کنار هم ساعات‌ خوبی را سپری کنند. بزودی دورهمی خانوادگی شبانه در تهران راه‌اندازی می‌شود که البته این را هم بگویم که تمام کارهای نظارتی انجام می‌شود تا خدایی ناکرده مشکلی ایجاد نشود و این کار دقیقا با فرهنگ ایرانی ـ‌ اسلامی انجام می‌شود ما تمام پکیج‌ها را در نظر می‌گیریم تا مکانی شاد و مفرح داشته باشیم.

در خصوص کنسرت‌های برگزار شده در اراضی عباس‌آباد توضیح دهید.

استقبال بالای شهروندان از برنامه های عباس آباد

تا قبل از محرم کنسرت‌های شادی برگزار می‌شد و حالا هم تعزیه‌خوانی داریم؛ این مراسم‌ها رایگان است و خداراشکر با استقبال خوبی از سوی شهروندان روبه‌رو بوده‌ایم.

برنامه‌های توسعه‌ای خود را در خصوص اراضی عباس‌آباد توضیح دهید.

در اراضی عباس‌آباد نقش بهره‌برداری پررنگ‌تر از ساخت و ساز است ولی ما نباید از فضاهای عمرانی غافل شویم/پارکینگی با ظرفیت 3 هزار خودرو تا آخر دوره ساخته و افتتاح می‌شود

اراضی عباس‌آباد به عنوان نگین سبز تهران است و باید به آن توجه ویژه شود؛ در این دوره، علیرضا زاکانی شهردار تهران هم توجهات بیشتری به اراضی عباس‌آباد دارد. در اراضی عباس‌آباد نقش بهره‌برداری پررنگ‌تر از ساخت و ساز است ولی ما نباید از فضاهای عمرانی غافل شویم. در دوره مدیریت شهری جدید پارکینگی با ظرفیت 3 هزار خودرو تا آخر دوره ساخته و افتتاح می‌شود.

قرار بود هتلی در اراضی عباس‌آباد ساخته شود سال‌ها کار ساخت این هتل متوقف مانده بود بفرمایید کار به کجا رسید؟

 هتل دیدار یک هتل 5 ستاره است و تا پایان دوره فعلی مدیریت شهری کار به 80 درصد پیشرفت فیزیکی می‌رسد/قطعا نمی‌توانیم 2 ساله این هتل را به اتمام برسانیم/هتل دیدار 12 سال متوقف مانده بود و در دوره جدید ساخت آن آغاز شد/کارها به خوبی پیش می‌رود و قطعا یک کار ماندگار به جا می‌ماند

وقتی اراضی عباس آباد را تحویل گرفتیم20 درصد پروژه انجام شده بود، هتل دیدار یک هتل 5 ستاره است و تا پایان دوره فعلی مدیریت شهری کار به 80 درصد پیشرفت فیزیکی می‌رسد. این هتل 27 طبقه است و با مشارکت بخش خصوصی ساخته می‌شود ما قطعا نمی‌توانیم 2 ساله این هتل را به اتمام برسانیم. برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است. هتل دیدار 12 سال متوقف مانده بود و در دوره جدید ساخت آن آغاز شده و موضوع معماری وشهرسازی در آن لحاظ شده است. کارها به خوبی پیش می‌رود و قطعا یک کار ماندگار به جا می‌ماند.

ساخت خانه موسیقی و باغ نمایش به کجا رسید؟

اراضی عباس‌آباد یک مجموعه عادی نیست بلکه یک مجموعه تخصصی است و باید کادرپروری را انجام دهد/توافقاتی صورت گرفته تا در خانه موسیقی افراد فرهیخته حضور داشته باشند

دو پروژه دیگر داریم که خانه موسیقی در پایان سال جاری و باغ نمایش در سال آینده به اتمام می‌رسد.

یکی از نکات در اراضی عباس‌آباد خانه شعر، ادبیات و کوشک است که ما برای آن هم برنامه‌هایی داریم. توافقاتی صورت گرفته تا در خانه موسیقی افراد فرهیخته حضور داشته و نقش‌آفرینی کنند و در خانه شعر و ادبیات هم شورای سیاست‌گذاری ایجاد شود. ما به دنبال کادرپروری در حوزه هنر هستیم. اراضی عباس‌آباد یک مجموعه عادی نیست بلکه یک مجموعه تخصصی است و باید کادرپروری را انجام دهد.

وضعیت بودجه در اراضی عباس‌آباد چگونه است؟

افزایش 2.5 برابری بودجه عباس آباد/راضی عباس‌آباد به عنوان مرکز شتاب‌دهنده است و به دنبال ایجاد کارهای خلاق هستیم

بودجه اراضی عباس‌آباد 2.5 برابر افزایش یافت و خدا را شکر کارها خوب پیش می‌رود. اراضی عباس‌آباد به عنوان مرکز شتاب‌دهنده است و به دنبال ایجاد کارهای خلاق هستیم و قرار است یکی  پروژه هوشمندسازی در اراضی عباس‌آباد ایجاد شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار