کد خبر: 1176224
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۳
با اینکه قیمت طلا در آخرین روز کاری بازار‌های جهانی ۹ دلار افزایش یافت، اما باز هم بدترین عملکرد در ۶ هفته گذشته را از آن خود کرده است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، پس از انتشار گزارش فرصت‌های شغلی آمریکا که اندکی ضعیف‌تر از حد انتظار بود، ارزش دلار و سوددهی اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا کاهش یافت و قیمت طلا در معاملات آخرین روز کاری بازار‌های جهانی بالا رفت.

با این حال، طلا در هفته گذشته، بدترین عملکرد در ۶ هفته پیش از آن را داشته است.

هر اونس طلا با ۸ دلار و ۸۵ سنت افزایش ۱۹۴۲.۹۱ دلار معامله شد، اما طی هفته گذشته ۰.۹ درصد کاهش یافت.

وزارت کار آمریکا در گزارش کار خود اعلام کرد، ۱۸۷ هزار فرصت‌های شغلی در بخش غیرکشاورزی افزایش یافته است. اقتصاددان‌ها افزایش ۲۰۰ هزار فرصت شغلی را پیش‌بینی کرده بودند.

دیوید مگر، تحلیلگر بازار طلا گفت، گزارش فرصت‌های شغلی سبب شد، تا بازار گمانه‌زنی کنید که بانک مرکزی آمریکا بعید است، نرخ بهره را افزایش دهد. در نتیجه، ما شاهد کاهش سوددهی اوراق قرضه با دلار بودیم و این امر قطعا قیمت طلا را تقویت می‌کند.

پس از انتشار این گزارش، ارزش دلار ۰.۵ درصد در برابر رقبایش کاهش یافت و طلا را برای مالکان ارز‌های دیگر ارزان‌تر ساخت. سوددهی اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا از بالاترین رقم ۹ ماه گذشته کاهش یافت.

احتمال اینکه بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را در نشست ۱۹ و ۲۰ سپتامبر تغییر ندهد، حدود ۸۵ درصد است، این درحالی است که این رقم پیش از انتشار این گزارش ۷۸ درصد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار