کد خبر: 1175696
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۷
بلومبرگ گزارش داد، تولید نفت خام اوپک در ماه گذشته میلادی با 900 هزار بشکه در روز کاهش، بیشترین افت تولید در 3 سال گذشته را ثبت کرده است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، بررسی جدید بلومبرگ نشان می‌دهد، تولید نفت خام اوپک در ماه جولای بیشترین کاهش در 3 سال گذشته را داشته است.

بر اساس این گزارش، تولید نفت خام اوپک در ماه گذشته میلادی 900 هزار بشکه در روز کاهش یافته و به طور متوسط به 27.79 بشکه در روز رسیده است. این کاهش، سریع‌ترین مورد از سال 2020 به شمار می‌رود یعنی زمانی که این گروه به علت قرنطینه‌های کرونایی و کاهش تقاضا، به سرعت تولید خود را کاهش داد.

بر این اساس، عربستان بیشترین کاهش تولید در ماه جولای را به خود اختصاص داده است و 9.15 میلیون بشکه نفت در روز تولید کرده است. نیجریه و لیبی نیز به ترتیب 130 و 50 هزار بشکه در روز کاهش تولید داشته‌اند.

کمیته نظارتی مشترک وزیران چهارم آگوست برای ارزیابی وضعیت بازارهای نفتی نشست داشته باشند.

تحلیلگران بسیار انتظار دارند عربستان کاهش تولید داوطلبانه خود را برای یک ماه دیگر در ماه سپتامبر تمدید کند. این پیش‌بینی قیمت نفت را بعدازظهر دیروز به 85 دلار در هر بشکه رساند.

پیش‌بینی می‌شود بازارهای نفتی در نیمه نخست امسال با کمی عرضه مواجه شوند، در عین حال، آژانس بین‌المللی انرژی نیز کمبود 1.7 میلیون بشکه نفت در نیمه دوم سال را پیش‌بینی کرده است.

بانک استاندارد چارترد نیز یک کمبود 2.81 میلیون بشکه در روز را برای ماه جاری میلادی و کمبود کمتری در ماه سپتامبر و پس از آن پیش‌بینی کرده است.

انتظار می‌رود قیمت نفت در سه ماهه چهارم به بیش از 90 دلار در هر بشکه برسد سطحی که برخی معتقدند عربستان را ترغیب می‌کند تا کاهش‌های داوطلبانه خود را کم کند.

روز گذشته نیز رویترز به نقل از تحلیلگران خود از کاهش 840 هزار بشکه‌ای تولید نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام اوپک در ماه جولای خبر داد و میزان تولید ماهانه این سازمان را روزانه 27.34 میلیون بشکه نفت برآورد کرد که این رقم کمترین میزان از سپتامبر 2021 به شمار می‌رود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار