کد خبر: 1175687
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۳
پاکستان روز چهارشنبه اعلام کرد شمار کشته‌شدگان بمب‌گذاری انتحاری در این کشور به ۶۳ و مجروحان این حادثه به ۱۲۳ نفر رسیده است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، پاکستان شمار کشته شدگان بمب گذاری انتحاری عوامل داعش در این کشور را ۶۳ نفر و مجروحان این حادثه را ۱۲۳ نفراعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» یک مقام دولتی پاکستان روز چهارشنبه گفت: «شمار کشته شدگان بمبگذاری انتحاری در پاکستان که تجمع سیاسی یک گروه مذهبی را هدف قرار داد به ۶۳ نفر افزایش یافت. مجروحان این حادثه نیز ۱۲۳ نفر هستند و تحت درمان قرار دارند.»

این حمله نگرانی‌های امنیتی را پیش از انتخابات عمومی که نوامبر برگزار می‌شود، افزایش داده است.

تروریست‌های داعش روز یکشنبه مسئولیت این حمله را بر عهده گرفتند. داعش در بیانیه‌ای در کانال تلگرام خود اعلام کرد که مسئولیت انفجار انتحاری در تجمع سیاسی در استان خیبر پختونخوا در شمال غربی پاکستان را برعهده می‌گیرد.

«شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان این انفجار را که پس از ماه‌ها تنش سیاسی و بحران اقتصادی رخ داد، به عنوان «حمله به روند دموکراسی» محکوم کرد. پاکستان روز دوشنبه مراسم تشییع قربانیان بمبگذاری انتحاری را برگزار کرد.

جمعیت علمای اسلام یک حزب بزرگ سیاسی مذهبی در پاکستان است و این گردهمایی برای جلب حمایت پیش از انتخابات عمومی بود که قرار است اواخر امسال برگزار شود.

رهبر این جنبش با بیان اینکه حادثه حمله به بشریت بود، گفت: «این انفجار را محکوم می‌کنم و می‌خواهم به مردم پیام بدهم که این جهاد نیست بلکه تروریسم است.»

ارتش پاکستان اعلام کرده که در عملیات ضد تروریستی در سال جاری در مجموع ۱۴۱ پرسنل امنیتی کشته و ۱۲۲ نفر زخمی شده‌اند ارتش پاکستان اخیرا نیز از کمین تروریست‌ها علیه نیرو‌های امنیتی و کشته و مجروح شدن چند نظامی در ایالت «بلوچستان» در جنوب غربی پاکستان خبر داد.

بلوچستان و شمال غربی استان خیبر پختونخوا هم مرز با افغانستان، اخیرا شاهد افزایش چشمگیر حملات شبه نظامیان بوده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار