کد خبر: 1175556
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱
رئیس جمهور سابق و رئیس جمهور فعلی آمریکا که به احتمال زیاد در رقابت انتخابات ریاست جمهوری 2024 این کشور مجددا رقیب هم خواهند شد، در یک نظرسنجی جدید آرای مساوی کسب کردند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس،  «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور سابق و «جو بایدن»، رئیس جمهور فعلی آمریکا طبق نتایج نظرسنجی جدیدی که مشترکا توسط دو شرکت «نیویورک تایمز/سی‌ینا کالج» برگزار شد در یک رقابت رو در روی فرضی برای کسب ریاست جمهوری به آرای مساوی، هر یک به میزان 43 درصد، دست یافتند.

به نوشته نشریه «تلگراف» انگلیس،‌ نتایج این نظرسنجی، تکرار نتیجه نظرسنجی مشابهی است که در ماه اکتبر گذشته پیش از برگزاری انتخابات میاندوره ای کنگره آمریکا برگزار شد.

نتایج نظرسنجی جدید نشان دادند که کیفرخواست‌هایی که در مدت اخیر علیه دونالد ترامپ مطرح شدند تاثیر چندانی بر جایگاه او در نظرسنجی های با موضوع انتخابات ریاست جمهوری 2024 نگذاشته‌اند.

نظرسنجی جدید نیویورک تایمز/سی‌ینا کالج از پاسخگویانی که به عنوان رای دهنده ثبت نام کرده‌اند خواست که بین جو بایدن 80 ساله و دونالد ترامپ 77 ساله یک گزینه را انتخاب کنند اما 14 درصد از هیچ یک از این دو نفر حمایت نکرده و گفتند که رای ممتنع داده یا از نامزد دیگری حمایت می‌کنند.

مجریان این نظرسنجی دریافتند، اگر این دسته سوم که نه از ترامپ و نه از بایدن حمایت کردند مثل انتخابات 2020 رای بدهند، بایدن با برتری دو درصدی بر ترامپ پیروز می‌شود.

این نظرسنجی دریافت که ترامپ در دسته رای دهندگان سفیدپوست بدون مدرک دانشگاهی برتری قابل ملاحظه‌ای بر بایدن دارد. متقابلا نیز بایدن در دسته رای دهندگان سفیدپوست دارای مدرک دانشگاهی و رای دهندگان غیر سفید پوست بر ترامپ برتری دارد.

ترامپ همچنین در گروه های رای دهندگان مرد، و همچنین رای دهندگان سیاهپوست و لاتین تبار جایگاه خود را بالا کشیده است.

در بخشی دیگری از نظرسنجی مشخص شد که نه بایدن و نه ترامپ هیچ یک در میان آمریکایی ها محبوب نیستند. محبوبیت بایدن 39 درصد و محبوبیت ترامپ 41 درصد بود.

همچنان تنها 23 درصد از رای دهندگان گفتند که اعتقاد دارند هم اکنون کشور آنها «در مسیر درست» حرکت می‌کند.

نظرسنجی جدید همچنین نشان داد اکثریت رای دهندگان معادل 51 درصد معتقدند که ترامپ مرتکب «جرایم جدی» شده و 53 درصد گفتند که به باور آنها اقدامات ترامپ بعد از انتخابات 2020 «دموکراسی را تهدید کرده است».

در بخش دیگری از این نظرسنجی مشخص شد که 64 درصد از رای دهندگان شرکت کننده در رقابت مقدماتی حزب دموکرات به جو بایدن رای می‌دهند. در نظرسنجی مشابه در یک سال قبل، دو سوم از رای دهندگان دموکرات گفتند که از یک نامزد دیگر به جز بایدن در رقابت درون حزبی دموکراتها برای تعیین نامزد ریاست جمهوری حمایت می‌کنند اما این میزان در نظرسنجی جدید به نصف کاهش یافته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار