کد خبر: 1175479
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۶
رئیس‌جمهور بلاروس اعلام کرد که جابجایی گروه «واگنر» در نزدیکی مرز‌های لهستان با هدف انتقال تجربیات نظامی است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از تسنیم، رئیس‌جمهور بلاروس می‌گوید ادعا‌های لهستان در خصوص نزدیک شدن گروه «واگنر» به مرز‌های این کشور صحت ندارد.

«الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس روز سه‌شنبه اعلام کرد که اظهارات دولت لهستان مبنی بر اینکه جنگنده‌های گروه نظامی به مرز‌های این کشور نزدیک‌تر شده اند، درست نیست.

رئیس جمهور بلاروس تاکید کرد که هیچ گروه ۱۰۰ نفری از نیرو‌های نظامی «واگنر» به اینجا نقل مکان نکردند.

لوکاشنکو یادآور شد که در صورتی که اعضای گروه نظامی واگنر تغییر مکانی داشته اند، فقط به منظور انتقال تجربه رزمی خود به تیپ‌هایی بود که در برست و گرودنو (شهر‌های بلاروس غربی) متمرکز هستند.

«ماتئوش موراویتسکی» نخست وزیر لهستان روز شنبه اعلام کرد که یک گروه صد نفره از سربازان گروه نظامی واگنر به شهر گرودنو در بلاروس، واقع در نزدیک مرز لهستان، نزدیک‌تر شده اند.

واگنر به عنوان بخشی از توافق با کرملین به میانجی‌گری مینسک، در بلاروس مستقر شد. این گروه به فرماندهی پریگوژین اواخر ژوئن شورشی نافرجام علیه مسکو را تدارک دید، اما با میانجی‌گری الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس ماجرا ظرف ۲۴ ساعت به پایان رسید. نیرو‌های واگنر از زمان ورود به مینسک، شروع به آموزش نیرو‌های بلاروس و انتقال تجربیات جنگی‌شان در دوران محاصره شهر باخموت در شرق اوکراین، کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار