کد خبر: 1174628
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۱
دولت سومالی امروز از کشته شدن ۱۰۰ تروریست گروهک الشباب در مرکز و جنوب این کشور خبر داد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، یک مقام دولت سومالی امروز شنبه اعلام کرد که دست کم ۱۰۰ شبه نظامی مرتبط با گروهک القاعده در جریان یک عملیات نظامی در مرکز و جنوب این کشور کشته شدند.

بر اساس اعلام عرب نیوز، خبرگزاری رسمی «سونا» (SONNA) به نقل از «عبدالرحمن یوسف العداله» (Abdul Rahman Yousef Al-Adalah) معاون وزیر اطلاعات این کشور گفت: ۱۰۰ نفر از شبه نظامیان مرتبط با القاعده، از جمله سران برجسته آن در یک عملیات نظامی کشته شدند.

«عبدالرحمن یوسف العداله» در این ارتباط ادامه داد: عملیات نظامی با همکاری ارتش ملی و شرکای بین المللی در منطقه بین استان [جنوبی]شبیله دکسه (شابل میانی) و استان [مرکزی]گلگودود انجام شد.

این در حالیست که وی به زمان انجام این عملیات اشاره‌ای نکرد.

گروهک تروریستی الشباب کنترل برخی روستا‌ها و شهرک‌ها در جنوب سومالی را در دست دارد و به طور مکرر با بمب گذاری نیرو‌های امنیتی و غیرنظامیان را در موگادیشو و شهر‌های بزرگ هدف قرار می‌دهد.

نیرو‌های امنیتی سومالی طی ماه‌های اخیر موفق به آزادی ده‌ها شهر، شهرک و روستا از اشغال گروهک تروریستی الشباب شده و کنترل این مناطق را به دست آورده اند.

گروهک تروریستی الشباب که کنترل برخی روستا‌ها و شهرک‌ها در جنوب سومالی را در دست دارد، به طور مکرر با بمب گذاری نیرو‌های امنیتی و غیرنظامیان را در موگادیشو و شهر‌های بزرگ هدف قرار می‌دهد.

نیرو‌های سومالی طی چند ماه اخیر توانستند ده‌ها شهر، شهرک و روستا را از اشغال گروهک تروریستی الشباب آزاد و تحت کنترل خود درآورند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار