کد خبر: 1173550
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۳
وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی هشدار داد که تایید قانون تغییرات قضایی در کنست باعث خواهد شد تا امنیت این رژیم آسیب پذیر شود.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، «بنی گانتز» وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی و از سران مخالف کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به تایید قانون تغییرات قضایی در کنست این رژیم هشدار داد که این شکاف به امنیت اسرائیل ضربه می‌زند و این نابودی «معبد سوم» است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی همچنین گزارش داد که استعفا‌های بی صدای افسران ممتاز در بخش‌های اطلاعات و نیروی هوایی ارتش این رژیم بسیار نگران کننده است.

این رسانه‌ها همچنین اعلام کردند که تعداد زیادی از مخالفان در قدس اشغالی تجمع کرده و در حال اعتراض به تصویب قانون تغییرات قضایی در کنست هستند.

یائیر لاپید، رئیس مخالفان کابینه «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به تصویب لایحه اصلاحات قضائی واکنش نشان داد.

لاپید گفت: «[تصویب این طرح]، شکستن کامل قواعد بازی است. دولت و کابینه ائتلافی می‌تواند مسیر حرکت کشور را تعیین کنند، اما نمی‌تواند درباره ماهیت کشور تصمیم بگیرد.»

وی در ادامه گفت: «روز غم‌انگیزی است، روز نابودی خانه‌مان و روز نفرتی غم‌انگیز است، اما ببینید کابینه ائتلافی چطور جشن گرفته است.»

پارلمان رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه (۲ مرداد/ ۲۴ جولای) با ایجاد تغییراتی جنجالی در نظام قضائی این کشور به عنوان بخشی از لایحه پیشنهادی نتانیاهو رأی مثبت داد.

تصویب بخش‌هایی جنجالی از طرح نتانیاهو به معنی نتیجه‌بخش بودن تلا‌ش‌هایی است که کابینه راست افراطی رژیم صهیونیستی از چند ماه پیش برای تضعیف قوه قضائیه آغاز کرده است. این تلاش‌ها، از سوی دیگر، تظاهرات‌های اعتراضی مستمر از سوی منتقدان و مخالفان طرح را در پی داشته است.

بندی که امروز به تصویب رسید مانع از آن می‌شود که قوه قضائیه توان ایجاد هر گونه اصلاح و تعدیل بر روی تصمیم‌های کابینه رژیم صهیونیستی را حتی اگر آن‌ها را «غیرمعقول» تشخیص دهد نخواهد داشت. پیش از این اصلی به نام «عدم معقولیت» تضمین کرد که دیوان عالی رژیم صهیونیستی می‌تواند تصمیم‌های دیگر قوه‌ها را در صورت غیرمعقول بودن آن‌ها ملغی کند. با تصویب این طرح چنین امکانی برای قوه قضائیه از بین رفته و دادگاه‌ها توان مداخله در تصمیم‌های سایر قوا را نخواهند داشت.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار