کد خبر: 1172768
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷
کاخ سفید اعلام کرد اپن‌ای‌آی، گوگل و دیگر شرکت‌های فناوری متعهد شدند محتوای هوش مصنوعی را برچسب‌گذاری کنند تا خطرات امنیتی در این مورد را کاهش دهند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، شرکت‌های هوش مصنوعی از جمله اپن‌ای‌آی، گوگل و متا به کاخ سفید در زمینه اقداماتی مانند واترمارک کردن محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی جهت کمک به ایمن‌تر کردن آن تعهد داده اند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در یکی از رویداد‌های کاخ سفید به نگرانی‌های فزاینده درباره احتمال استفاده از هوش مصنوعی برای اهداف مخرب اشاره کرد و گفت: «ما باید نسبت به تهدیدات ناشی از فناوری‌های نوظهور آگاه باشیم.»

این شرکت‌ها که شامل آنتروپیک، اینفلکشن، آمازون و مایکروسافت نیز می‌شوند، متعهد شدند که سیستم‌ها را قبل از انتشار به‌طور کامل آزمایش کنند و اطلاعاتی درباره نحوه کاهش خطرات و سرمایه‌گذاری در امنیت سایبری به اشتراک بگذارند.

مایکروسافت روز جمعه در یک پست وبلاگی نوشت: ما از گرد هم آوردن صنعت فناوری برای برداشتن گام‌های مشخصی در جهت ایمن‌تر و سودمندتر کردن هوش مصنوعی برای عموم استقبال می‌کنیم.

هوش مصنوعی مولد، مانند ربات گفت و گوی چت جی پی تی از داده‌ها برای ایجاد محتوای جدید استفاده می‌کند و امسال به شدت محبوب شده است به طوریکه قانون‌گذاران در سراسر جهان شروع به بررسی چگونگی کاهش خطرات این فناوری نوظهور برای امنیت ملی و اقتصاد هستند.

قانون‌گذاران اتحادیه اروپا در ژوئن، (خرداد-تیر) با مجموعه‌ای از قوانین پیش‌نویس موافقت کردند که در آن سیستم‌هایی مانند چت جی پی تی باید محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را مشخص کنند تا به تشخیص تصاویر جعلی از واقعی و تضمین حفاظت در برابر محتوای غیرقانونی کمک کنند.

چاک شومر رهبر اکثریت سنای ایالات متحده در ژوئن خواستار قانون جامع برای پیشبرد و تضمین در مورد هوش مصنوعی شد. بایدن که روز جمعه میزبان مدیران ۷ شرکت در کاخ سفید بود، گفت که او همچنین در حال کار بر روی توسعه یک فرمان اجرایی و قوانین دو حزبی در مورد فناوری هوش مصنوعی است.

مشخص نیست که چگونه واترمارک در اشتراک گذاری اطلاعات مشهود خواهد بود. این شرکت‌ها همچنین متعهد شدند که با توسعه هوش مصنوعی بر حفاظت از حریم خصوصی کاربران تمرکز و اطمینان حاصل کنند که این فناوری عاری از تعصب است و برای تبعیض علیه گروه‌های آسیب‌پذیر استفاده نمی‌شود. سایر تعهدات شامل توسعه راه حل‌های هوش مصنوعی برای مشکلات علمی مانند تحقیقات پزشکی و کاهش تغییرات آب و هوایی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار