کد خبر: 1172657
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰
معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت مسکو منوط به یک شرط آماده بازگشت به توافق غلات است.
 

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس،  دیمیتری پولیانسکی معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل روز جمعه در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: روسیه آماده بازگشت به توافق غلات است، اما همه اصول توافق شده قبلی باید رعایت شوند.

این دیپلمات گفت: «ما به ویژه با توجه به اهمیت توافق غلاوت برای بازار جهانی غذا وبرای بسیاری از کشورهای دنیا مخالف این توافق نیستیم و آماده هستیم فرصتی را برای بازگشت به آن در نظر بگیریم، اما تنها تحت یک شرط - اگر همه اصول توافق شده قبلی در مورد مشارکت روسیه در این توافق بدون استثنا به طور کامل مورد توجه قرار گیرد و مهمتر از همه، اجرا شود.»

پیش از این «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه هم روز چهارشنبه گفت که این کشور آماده است در صورت اجابت خواسته‌های مسکو به عرضه غلات خود ادامه دهد.

رئیس جمهور روسیه عدم رعایت خواسته‌های روسیه در توافق غلات توسط غرب را اقدامی وقیحانه و متکبرانه توصیف کرد.  پوتین تاکید کرد در صورتی که خواسته‌های این کشور برآورده شود این کشور آماده ادامه قرارداد انتقال غلات است. 

وی ادامه داد: «این روسیه است که به امنیت غذایی جهان کمک می‌کند و این ادعا که اوکراین به تامین غلات کشورها می‌پردازد یک دروغ است».

رئیس جمهور روسیه اضافه کرد: «روسیه امکان بازگشت به توافق غلات را در صورت رعایت و اجرای تمام اصول مشارکت، بررسی خواهد کرد».

 «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه روز دوشنبه از فسخ و عدم تمدید توافق صادرات غلات از بنادر اوکراین در دریای سیاه خبر داد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین گفت: «قرارداد صادرات غلات اوکراینی از طریق دریای سیاه امروز به پایان می‌رسد و این توافق برای روسیه عملاً فسخ شده است».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی اما تصریح کرد: «روسیه بلافاصله پس از برآورده شدن خواسته‌هایش ذیل توافقنامه صادرات غلات، به آن بازخواهد گشت».

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار