کد خبر: 1172464
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۸
هزاران پزشک متخصص در نظام دولتی بهداشت و درمان انگلیس، در اعتراض به بحران گرانی هزینه‌های زندگی، کمبود دستمزد‌ها و کمبود کارکنان و فشار کاری، امروز دست از کار کشیدند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از صداوسیما از لندن، با اعتصاب پزشکان متخصص و نیز دندانپزشکان بیمارستان های دولتی در انگلیس، اختلال گسترده در درمان بیماران ایجاد شده است که تا پایان این اعتصاب 48 ساعته در ساعت 7 صبح روز شنبه، این وضعیت ادامه خواهد داشت.

اتحادیه پزشکان متخصص در انگلیس اعلام کرده است در مدت 48 ساعت اعتصاب اعضای این اتحادیه، همچون روز کریسمس، فقط خدمات فوری به بیماران ارائه خواهد شد و همه وقت های معاینه و زمان جراحی معین شده، لغو می شود.

به نوشته ایندیپندنت، در ۱۰ سال اخیر، اعتصاب پزشکان متخصص در انگلیس سابقه نداشته است. پزشکان متخصص می گویند در 14 سال اخیر، به علت افزایش میزان تورم، دستمزدشان افزایش نیافته است. پزشکان غیر متخصص در نظام دولتی بهداشت و درمان انگلیس نیز هفته گذشته در اعتراض به کمبود دستمزدها و شرایط شغلی، به مدت 5 روز دست از کار کشیدند که اعتصاب آنان دو روز پیش پایان یافت.

در پی آغاز اعتصاب 48 ساعته پزشکان متخصص در سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس، هزاران وقت عمل جراحی و معاینه بیماران با پزشکان متخصص لغو می شود.

بر اساس گزارش منتشر شده در رسانه های انگلیس در رای گیری سازمان نظام پزشکی انگلیس، بیش از 24 هزار پزشک متخصص شرکت کردند که اغلب (20 هزار و 741 نفر)، به اعتصاب رای دادند.

سازمان نظام پزشکی، پیشنهاد دولت در افزایش 6 درصدی دستمزدها را اهانت آمیز توصیف کرد و افرود: در حالی که تورم مدام در حال افزایش بوده ،‌درامد پزشکان در 14 سال اخیر، همواره کم شده است.

پزشکان می گویند بی توجهی دولت به خواسته هایشان که از چندین سال پیش پیگیر ان بودند و بارها از دولت خواستند به ان توجه کند سبب شد به اخرین گزینه یعنی اعتصاب روی اوردند.

این در حالی است که تازه ترین گزارش سازمان ملی بهداشت و درمان نشان می دهد بیش از هفت میلیون و چهارصد هزار بیمار در صف انتظار اغاز درمان در بیمارستان های دولتی اند که شماری از انان بیماران سرطانی و کودکان بیمارند.

به گزارش ناظران در انگلیس، سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس در بحرانی ترین شرایط از زمان تاسیس یعنی 75 سال اخیر روبرو شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار