کد خبر: 1171910
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷
دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر گفت: پیام جهانی شیرخوارگان حسینی و میلیون‌ها مادر به جهان این است: "ما پرورش دهندگان سربازان ظهوریم."

داود منافی پور دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر در نشست خبری صبح امروز با اشاره به اینکه در آستانه روز جهانی حضرت علی اصغر و برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی هستیم با طرح این سوال که چرا این همایش این همه خبرساز شده و بازتاب‌های جهانی داشته است؟ گفت: ۲ گروه از اول خلقت وجود داشته گروه حق و گروه باطل و عاشورا به عنوان نماد جریان حق شناخته شده است و مقابل آن یزید بن معاویه به عنوان لشکر سیاهی و تباهی شناخته شده که حضرت حسین علیه السلام نخواست با جریان باطل بیعت کند. تمامی خلقت در یکی از ۲ صف حق و باطل ایستاده اند و ما باید ببینیم در کدام جبهه ایستاده و کسانی که می‌خواهند مقابل جریان باطل بایستند باید نشانه و نماد داشته باشند و ما صف خودمان را برای یاری حضرت انتخاب کردیم و ما صفحه‌ای از عاشورا را در دست گرفتیم و می‌خواهیم ایشان را یاری کنیم.

وی افزود: در زمان پیامبر اسلام (ص) که حکومت تثبیت شده بود افراد از پیامبر در خواست نشانه کردند و ایشان اذان را به عنوان نماد مسلمانان مشخص کردند. نشانه کربلا نیز در مظلومیت حضرت علی اصغر نهفته است. من برای این ۷ رمز و نشانه گذاشتم؛ و در واقع چگونه این حرکت در جهان بدین صورت گسترش پیدا کرد و راز موفقیت این حرکت چیست؟

۱. انتخاب اولین جمعه ماه محرم به عنوان روز جهانی
۲. حضور مادران به عنوان نماد تربیتی و نماد عاطفه
۳. حضور یک شیرخوار که بی دفاع و بی زبان بود
۴. لباس سبز علوی که برای شیرخواران انتخاب شد
۵. سربند یا صاحب الزمان (عج)
۶. نذر نامه خوانی که مادران فرزندانشان را نذر یاری امام زمان (عج) می‌کنند که این نذر از قرآن برگرفته شده است
۷. عزاداری و تهییج عواطف مادران

منافی پور در ادامه این نشست با اشاره به راه اندازی بیش از ۱۰۰ کارگاه دوخت و بسته بندی لباس شیرخوارگان حسینی اعلام کرد: برای خارج از کشور بیش از ۱۲۰ هزار لباس آماده کردیم و نذرنامه‌ای که درون لباس‌ها قرار می‌گیرد به ۱۱ زبان دنیا ترجمه شده است. جمعا بیش از یک میلیون دست لباس دوخته شده است.

منافی پور تاکید کرد: کسانی که در صف حق نیستند بدانند ما میخواهیم برای دشمن رجز خوانی کنیم. این کودکان سربازان امام زمان علیه السلام هستند و چند میلیون نفر که الان بالای ۱۵ سال دارند، سربازان امام زمان هستند که از سال ۸۲ که این پویش شکل گرفت در این مراسم شرکت کرده اند و نذر یاری امام شده اند. 

وی به پیشینه شکل گیری مراسم اشاره کرد و افزود: سال اول ۸۰۰ نفر مادر شرکت کردند و پس از ۲۱ سال قطعا به ۸ میلیون شرکت کننده می‌رسیم.

منافی پور به حمایت‌های مردمی از این مجمع اشاره کرد و افزود: مجمع جهانی حضرت علی اصغر مردمی است و تمام هزینه‌ها از ناحیه مردم عزیز انجام می‌شود و اگر بنیه مالی بیشتری داشتیم قطعا خیلی جلوتر پیش میرفتیم.

وی ادامه داد: در ۴ سال آینده انشاالله به ۲۱ هزار جلسه در کل جهان می‌رسیم و این که سرعت گسترش بالاست از احساسات پاک مادران و حضور پاک ایشان در این همایش هاست که باعث شده صدای امام حسین علیه السلام را به دنیا برساند.

منافی پور با تاکید بر شبکه سازی محبین اهل بیت در عالم اظهار داشت: در اوایل این شبکه سازی در بین شیعه هستیم و اولین مجموعه بین المللی شیعه بودیم که به این فکر افتاد. بیش از ۱۰۰ هزار تجمع بزرگ در دنیا بعنوان هیات مذهبی داریم و ما فقط توانستیم ۴ تا ۵ درصد این ظرفیت را استفاده کردیم.

وی درباره گسترش این هیات در میان ادیان گفت: ما در مصر و فلسطین اشغالی هم با اینکه اهل سنت هستند مراسم داریم. ضمن اینکه ما طمع داریم در بین مسیحیت که نزدیک‌ترین دین به اسلام است مراسم را برپا کنیم و آن‌ها را با مظلمویت امام حسین (ع) آشنا سازیم.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر علیه السلام با اشاره به متون تاریخی موجود عنوان کرد که ۱۲۰ سال قبل از بعثت پیامبر، مسیحیان در کربلا ساکن بودند و گرایش مسیحیان به اهل بیت بخاطر سفارش حضرت مسیح به این مورد بوده و ما میتوانیم از این قوه مسیحیان استفاده کرده و پیام عاشورا را به آن‌ها انتقال دهیم.

وی افزود: ما ان شاالله در نظر داریم در کشور‌های اروپایی با روش‌هایی مثل راه اندازی نذر شیر و کنگره‌های شعر و هنر به طور گسترده‌ای پیام مظلومیت حضرت علی اصغر علیه اسلام را به ایشان منتقل کنیم.

وی همچنین از سخنرانی در مجمعی از مجامع سازمان ملل در خبر داد و گفت: به فضل الهی در ماه شهریور بنده به سازمان ملل دعوت شدم و ما خوشحالیم که بعد از ۲۱ سال می‌توانیم در میان گروهای مختلف سخن بگوییم.

رونمایی از پیراهن نمادین شیدالشهدا (ع) و اهدا به حاج نریمان پناهی

داود منافی پور در بخش دوم سخنانش با اشاره به نمادهای عاشورا افزود: در عاشورا ۲ چیز به آسمان رفت ۱.خون حضرت علی اصغر و ۲.پیراهن سیدالشهدا علیه السلام .ما در اجلاس نخبگان منابر شیعه که سال گذشته برپا شد در خصوص پیراهن تحقیقاتی جامع را را ارائه کردیم.در این اجلاس ۱۹۰ نفر از ۵۵ ملیت حضور داشتند و اجلاس با این عنوان برگزار شد: پیراهن سیدالشهدا علیه السلام، پرچم قیام قائم عجل الله تعالی فرجه. و امروز ان شاءالله از این پیراهن نمادین رونمایی داریم. در خصوص این پیراهن خلاصه عرض کنم که: قدمت این پیراهن به اندازه خلقت است و اصلش از بهشت است و این پیراهن برای قبول توبه آدم برای او نازل شد و سیر این پیراهن تا حضرت ختمی مرتبت در اسفار آمده و به دست ۱۲۴ هزار پیامبر نیز رسیده و به کربلا هم آمده است. قبل از کربلا این پیراهن ابراهیم خلیل توسط حضرت زهرا سلام الله علیها به حضرت زینب سلام الله علیها داده شد و ایشان در روز عاشورا این پیراهن را به امام حسین علیه السلام تحویل دادند.این پیراهن در عاشورا از تن ایشان سلب شد از و سپس با اصرار امام سجاد علیه السلام به ایشان بازگشت و حالا این پیراهن نزد امام زمان (عج) است.

بنا بر روایات اول ماه محرم این پیراهن در عرش به اهتزاز در می آید و امام زمان (عج) در شب ظهور این پیراهن را به تن می‌کند و با آن قیام میکند.و ما به این رسیدیم که این سند مظلومیت رو به عنوان نماد تام عاشورا به دنیا معرفی کنیم.

وی با یادآوری اینکه شیعه نماد نداشته و این‌پیراهن که مصنوع حق است و ساخته بشر نیست می‌تواند بهترین نماد باشد افزود: تحقیقات پیرامون این پیراهن در سایت عتیق www.atigh.org موجود است و من از محققان میخوام این سایت را ملاحظه کنند.

منافی پور در پایان در پاسخ به سوال خبرنگاری که از برگزاری مراسم مرکزی همایش شیرخوارگان در تهران سوال کرد، اعلام کرد: ما در تهران ۳۶۴ مراسم داریم اما به علت هایی که در سال گذشته نیز ذکر شد در تهران تجمع مرکزی نداریم.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
طاهره پهلوان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
0
0
سال گذشته در مجموعه شیرخوارگاه مراسم برگزار گردید و فقط همکاران مجموعه بهزیستی حضور داشتند ، متاسفانه شرایط برای شرکت عموم مهیا نگردید و با مخالفت مواجه شد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر