کد خبر: 1171727
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۱
منابعی در ارتش رژیم صهیونیستی گفتند که این رژیم استفاده از هوش مصنوعی در عملیات‌های نظامی را آغاز کرده است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، منابعی در ارتش صهیونیستی به خبرگزاری بلومبرگ گفتند که این رژیم از هوش مصنوعی در تشخیص اهداف هوایی و تسریع در عملیات لجستیکی طی عملیات‌های نظامی بهره می‌برد.

این منبع بدون ذکر نام خود گفت که در یورش اخیر به اردوگاه جنین (سوم جولای) از مدل هوش مصنوعی به نام Fire Factory استفاده شد که به بررسی حجم عظیمی از داده‌ها برای اطمینان از اینکه حملات با حداکثر سرعت انجام می‌شوند، کمک زیادی کرد.

او افزود: «این فناوری داده‌های مربوط به اهداف حمله از پیش تأیید شده را بررسی می‌کند، جدول‌های زمانی را پیشنهاد می‌کند، اولویت‌ها را تعیین می‌کند و هزاران هدف را برای جنگنده‌ها و پهپاد‌ها اختصاص می‌دهد».

سرهنگ اوری، مسئول واحد تحول دیجیتال ارتش صهیونیستی نیز به بلومبرگ گفت: «آنچه قبلاً ساعت‌ها طول می‌کشید، اکنون چند دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد، و چند دقیقه نیز برای بررسی انسانی صرف می‌شود».

رژیم صهیونیستی در ۲۰ فوریه (یک اسفند ۱۴۰۱) در نشستی دو روزه که با حضور ۶۰ کشور جهان در شهر لاهه هلند برگزار شد، تنها طرفی بود که از امضای معاهده «استفاده مسئولانه از هوش مصنوعی در میدان جنگ» خودداری کرد.

هدف از امضای این معاهده «قرار دادن استفاده از هوش مصنوعی تحت قوانین جهانی جنگ و اطمینان حاصل کردن از این مسئله است که در زمینه [استفاده از]تسلیحات هسته‌ای همواره تسلط بشری حاکم خواهد بود».

بلومبرگ در ادامه گزارش خود نوشت که ارتش اسرائیل همچنان جنبه‌های زیادی از استفاده از هوش مصنوعی را محرمانه نگه داشته است. با این حال این خبرگزاری نوشت که صهیونیست‌ها خلال عملیات در غزه توانستند تجربه زیادی در استفاده از هوش مصنوعی به دست آورند.

در جریان جنگ ۱۲ روزه غزه در سال ۲۰۲۱ نیز ارتش صهیونیستی اعلام کرد که از هوش مصنوعی برای شناسایی سکو‌های پرتاب موشک و استقرار پهپاد‌ها بهره برده است. اسرائیل این نبرد را «اولین جنگ هوش مصنوعی جهان» توصیف کرد.

با این حال هنوز سؤالات زیادی در خصوص استفاده از هوش مصنوعی وجود دارد، چه رسد به اینکه از این فناوری در یک نبرد نظامی استفاده شود. هرچند صهیونیست‌ها می‌گویند که اپراتور‌های انسانی بر فعالیت هوش مصنوعی نظارت دارند.

بلومبرگ در این باره نوشت: «اگر در محاسبه هوش مصنوعی اشتباهی وجود داشته باشد و اگر هوش مصنوعی قابل توضیح نباشد، چه کسی را باید برای این اشتباه مقصر بدانیم؟».

«تل میمران»، مدرس حقوق بین الملل در دانشگاه عبری اورشلیم و مشاور حقوقی سابق ارتش صهیونیستی در این باره به بلومبرگ گفت: «شما می‌توانید کل خانواده را بر اساس یک اشتباه از بین ببرید».

با توجه به عدم امضای معاهده «استفاده مسئولانه از هوش مصنوعی در میدان جنگ» از سوی رژیم تل آویو، این موضوع می‌تواند موجب حساسیت بسیاری از محافل بیطرف بین المللی شود و از آن‌جایی که صهیونیست‌ها به هیچ ارزش اخلاقی پایبند نیستند، استفاده از این فناوری می‌تواند تبعات وسیعی داشته باشد.

این مسأله در حالی است که رژیم اسرائیل از پیوستن به پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی نیز خودداری کرده و تاکنون ده‌ها کلاهک هسته‌ای در زرادخانه خود نگهداری می‌کند و تنها دارنده سلاح هسته‌ای در منطقه غرب آسیا به شمار می‌آید که تا کنون اجازه بازرسی از تأسیسات هسته‌ای خود را به بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نداده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار