کد خبر: 1171156
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۳
اداره آمار فدرال آلمان در گزارشی اعلام کرد که به دلیل رکود اقتصادی و افزایش هزینه‌ها شرکت‌های بیشتری در این کشور در آستانه سقوط و ورشکستگی قرر می‌گیرند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از تسنیم، در ماه آوریل بیش از ۱۴۰۰ شرکت در آلمان ورشکست شدند. از تابستان ۲۰۲۲، این تعداد به طور مداوم در حال افزایش است. در این راستا به ویژه بخش لجستیک ضربه سختی خورده است.

به گزارش روزنامه "هندلزبلات" آلمان، به دلیل رکود اقتصادی و افزایش هزینه‌های استقراض، شرکت‌های بیشتری در آلمان در آستانه سقوط قرار دارند. اداره آمار فدرال اعلام کرد، در ماه آوریل، تعداد ورشکستگی‌های گزارش شده به دادگاه‌های منطقه با ۱۴.۴ درصد افزایش نسبت به ماه مشابه سال گذشته به ۱۴۲۸ مورد رسید.

بر این اساس تعداد ورشکستگی‌های شرکت‌ها از آگوست ۲۰۲۲ به طور مداوم در حال افزایش بوده است. دادگاه‌های محلی ادعای طلبکاران را حدود ۱.۳ میلیارد یورو اعلام کردند.

روند منفی ورشکستگی شرکت‌ها همچنان می‌تواند ادامه یابد. توسعه استاندارد‌های ورشکستگی‌های درخواستی نشان می‌دهد که این ورشکستگی‌ها در ژوئن نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۳.۹ درصد افزایش یافته است. در ماه مه این روند ۳.۱ درصد افزایش داشته است.

این موارد تنها پس از اولین تصمیم دادگاه ورشکستگی در آمار گنجانده شده است. با این حال، در بسیاری از موارد، زمان واقعی تشکیل پرونده برای ورشکستگی تقریباً سه ماه زودتر است. علاوه بر این، این آمار فقط تعطیلی کسب و کار‌هایی را نشان می‌دهد که در جریان رسیدگی به ورشکستگی اتفاق می‌افتد، اما نه مواردی که به دلایل دیگر یا قبل از وقوع مشکلات حاد پرداخت اتفاق می‌افتد.

بیشتر ورشکستگی‌ها با ده مورد در بخش حمل و نقل و انبارداری بوده است. سپس حوزه سایر خدمات اقتصادی که شامل آژانس‌های کار موقت می‌شود، با هشت مورد ورشکستگی بوده است. کمترین فراوانی ورشکستگی با تنها یک مورد در هر ۱۰۰۰۰ شرکت در بخش تامین انرژی بوده است.

از ژانویه تا ماه مارس، تولید ناخالص داخلی آلمان ۰.۳ درصد کاهش یافت و بنابراین برای دومین سه ماهه متوالی، بزرگترین اقتصاد اروپا را در رکود قرار داد. موسسات پیشرو نیز انتظار کاهش تولید اقتصادی در کل سال را دارند. علاوه بر این، نرخ بهره افزایش یافته است که بانک مرکزی اروپا می‌خواهد با آن با تورم مبارزه کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار