کد خبر: 1169597
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸
بررسی‌های جدید نشان داده است، با توجه به افزایش نرخ تورم و بهره که بیشترین نگرانی کانادایی‌ها محسوب می‌شود، تقریبا از هر ۳ کانادایی یک نفر نمی‌تواند بدهی‌های خود را بپردازد.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، روزنامه تورنتو اِستار نوشت، بررسی‌های جدید نشان داده است، با توجه به افزایش نرخ تورم و بهره که بیشترین نگرانی کانادایی‌ها محسوب می‌شود، تقریبا از هر 3 کانادایی یک نفر نمی‌تواند بدهی‌های خود را بپردازد.

آژانس اعتباری «ترنس یونیین» با تحقیق از 956 بزرگسال کانادایی دریافته است، 32 درصد این افراد انتظار دارند نتوانند صورت‌حساب‌ها یا وام‌های کنونی خود را به طور کامل پرداخت کنند؛ 38 درصد این افراد در نظر دارند تا بخشی از بدهی‌های خود را پرداخت کنند.

از آنجا که هزینه‌های زندگی در کانادا همچنان در حال افزایش است، به نظر می‌رسد کانادایی‌ها نسبت به شرایط مالی اعتماد و دلگرمی کمتری دارند.

بر اساس این تحقیقات، 57 درصد پاسخ‌دهندگان احساس می‌کنند وضعیت مالی خانواده خوب یا بهتر از برنامه‌ریزی‌شان است اما این رقم نسبت به سال گذشته 2 درصد کمتر شده است.

به نوشته این گزارش، فشارهای کلان اقتصادی همچنان برای کانادایی‌ها بیشترین نگرانی است زیرا افزایش نگرانی در مورد تورم و افزایش نرخ بهره بر رفتارهای مصرف‌کننده تأثیر گذاشته است.

کانادایی‌ها همچنان نگران بدهی‌شان هستند به ویژه اگر بخواهند اعتبار جدید دریافت کنند.

کاهش هزینه‌ها برای کنار آمدن با واقعیت‌های اقتصادی قابل توجه است، بیش از نیمی از پاسخ‌دهندگان اعلام کردند، هزینه‌های اختیاری را در 3 ماه گذشته کاهش داده‌اند؛ این درحالی است که تنها یک نفر از هر 10 نفر گفته است که این نوع هزینه‌ها را افزایش داده است.

 از میان کسانی که گفته‌اند نمی‌توانند صورت‌حساب و وام‌های خود را پرداخت کنند، 22 درصد گفتند‌ از دوستان و خانواده خود پول قرض می‌کنند و 11 درصد گفتند که قصد دارند وام (برای انجام پرداخت‌هایشان) بگیرند. 19 درصد دیگر گفتند نمی‌دانند چگونه پرداخت‌های خود را انجام دهند.

این تحقیقات درحالی انجام شده است که بانک مرکزی کانادا قرار است چهارشنبه آینده نرخ بهره را اعلام کند و باوجود افزایش نرخ بیکاری، پیش‌بینی‌ها از افزایش دوباره نرخ بهره در هفته آینده خبر می‌دهد.

جدیدترین افزایش نرخ بهره بانک مرکزی در ماه ژوئن، یک شبه نرخ بهره را به بالاترین سطح از سال 2001 رساند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار