کد خبر: 1169251
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸
اردوغان در جریان نشست مطبوعاتی با همتای اوکراینی خود شامگاه جمعه فاش ساخت که آنکارا ماه آینده میلادی میزبان رئیس جمهوری روسیه برای ادامه تلاش‌ها برای پایان دادن به جنگ اوکراین خواهد بود.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، رئیس جمهور ترکیه در جریان نشست مطبوعاتی با همتای اوکراینی خود از احتمال سفر آتی رئیس جمهور روسیه به ترکیه در ماه آگوست / مرداد خبر داد؛ این نخستین سفر پوتین به آنکارا پس از پایان انتخابات حساس ریاست جمهوری ماه می (ادردیبهشت) ترکیه که به پیروزی اردوغان انجامید، خواهد بود.

خبرگزاری اسپوتنیک بامداد شنبه گزارش داد که رجب طیب اردوغان این مطلب را شامگاه روز جمعه پس از دیدار و گفت‌وگوی ۲.۵ ساعته با ولادیمیر زلنسکی در کاخ فخرالدین استانبول فاش ساخت.

اردوغان در نشست مطبوعاتی خود با زلنسکی اعلام کرد که در نظر دارد در جریان سفر آتی احتمالی ولادیمیر پوتین به ترکیه از نزدیک مسئله تمدید توافقنامه غلات با اوکراین را از راه تماس تلفنی و یا نشست دو جانبه رایزنی کند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود تصریح کرد که سفر پوتین به ترکیه در ماه آینده میلادی طبق برنامه‌زیزی‌ها صورت خواهد گرفت و ممکن است در دو ماه آتی دیدارهای ویژه‌ای نیز با رئیس جمهور روسیه برگزار کند. وی همچینی تاکید کرد که به طور ویژه پرونده مبادله اسرای جنگی میان کی‌یف و مسکو را با پوتین در نشست آتی بررسی و رایزنی خواهم کرد.

گفتنی است در ماه می / اردیبهشت گذشته، دیمیتری بیسکوف، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در اظهاراتی رسانه‌ای اعلام کرد که رئیس جمهور روسیه و همتای ترکی خود در آینده نزدیک با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار