کد خبر: 1168949
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸
باند رفت قطعه ۲ آزادراه تهران شمال در حالی امروز با حضور و سخنرانی رئیس جمهور به بهره برداری رسید که این قطعه به دلیلی پیچیدگی‌های خاص در احداث، به عنوان نماد کار فناورانه مهندسان و کارگران ایرانی شناخته می‌شود.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، آزادراه تهران شمال که قطعه یک آن در ۲۲ بهمن سال ۱۳۹۸ افتتاح شده بود، یکی از مهمترین پروژه‌های حمل و نقلی و زیرساختی کشور است که در دولت‌های گذشته کمتر نسبت به تکمیل آن اهتمام شده بود با این حال در دولت سیزدهم در روز جاری با حضور رئیس جمهور باند رفت قطعه ۲ این آزادراه که ۶ کیلومتر آن شامل تونل البرز در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری رسیده بود، تکمیل شد و کل ۲۲ کیلومتر این باند در مسیر رفت زیر بار ترافیکی رفته است.

به گفته برخی مسئولان بنیاد مستضعفان که سهم ۵۰ درصدی در کنار سهم ۵۰ درصدی دیگر دولت را در سرمایه گذاری برای ساخت این آزادراه در اختیار دارد، باند برگشت نیز ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. همچنین یکی از مسئولان شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور هم گفته است باند برگشت قطعه ۲ آزادراه تهران شمال در صورت تأمین اعتبار تا پایان ۱۴۰۲ به بهره برداری می‌رسد.

رئیس جمهور در آیین بهره‌برداری از مسیر رفت قطعه ۲ آزادراه تهران شمال این پروژه را از آن رو نماد خودباوری و اتکا به دانش مهندسان و تکنولوژی شرکت‌های پیمانکار ایرانی دانسته که گفته می‌شود ۱۰۰ درصد این پروژه بسیار سخت و پیچیده به دلیل شرایط خاص توپوگرافی آن، به دست ایرانی‌ها طراحی و اجرا شده است. به گونه‌ای که وقتی یکی از مسئولان ارشد ارمنستان از این پروژه بازدید کرده بود، از تکنولوژی بالای در اختیار مهندسان و کارگران ایرانی برای ساخت این پروژه ابراز شگفتی کرده بودند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار