کد خبر: 1168883
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۶
یکی از مقامات اوکراینی به ادعا‌ها درباره هشدار چین به روسیه درباره استفاده از تسلیحات هسته‌ای در جنگ واکنش نشان داد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، روسیه دارنده بزرگترین زرادخانه هسته‌ای جهان است و همین موضوع باعث احساس خطر درباره جنگ هسته‌ای به دلیل جنگ اوکراین شده است. در حالی که کشور‌های غربی همچنان با حمایت از کی یف به تحریک مسکو ادامه می‌دهند، مقامات اوکراینی امیدوار هستند چین بتواند به دلیل روابط خوب خود با مسکو مانع از استفاده روسیه از تسلیحات هسته‌ای در جنگ شود.

به گزارش تله تریدر، اندری یرماک، رئیس دفتر رئیس جمهور اوکراین امروز (چهارشنبه) اعلام کرد موضع چین درباره استفاده روسیه از تسلیحات هسته‌ای بسیار حائز اهمیت است.

او درباره ادعای نشریه وال استریت ژورنال که اعلام کرده بود رئیس جمهور چین به همتای روس خود درباره استفاده از تسلیحات هسته‌ای در اوکراین هشدار داده است، گفت: از منظر ما موضع پکن درباره تهدید هسته‌ای روسیه بسیار اهمیت دارد.

گرچه سخنگوی کاخ کرملین گزارش وال استریت ژورنال را تخیلی خوانده و رد کرده، اما مقامات غربی امیدوارند پکن به دلیل نفوذ خود مانع از استفاده از تسلیحات هسته‌ای در جنگ اوکراین شود.

جان مرشایمر، بزرگترین استراتژیست جهان بر این باور است به هر میزان اوکراین به پیروزی در جنگ نزدیک‌تر شود، خطر استفاده روسیه از تسلیحات هسته‌ای افزایش می‌یابد. با این حال، مسکو اکنون دست بالا را در نبرد دارد و احتمال جنگ هسته‌ای پایین است. گرچه در صورتی که روسیه احساس کند در حال از دست دادن شرایط جبهه‌هاست، استفاده از تسلیحات هسته‌ای برای بازگرداندن ورق جنگ یکی از گزینه‌های پیش روست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار