کد خبر: 1168612
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۷
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره رایزنی امروز خود با وزیر خارجه انگلیس اعلام کرد: درباره آخرین تحولات جنگ اوکراین با یکدیگر رایزنی کردیم.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز سه شنبه در پیامی توییتری از رایزنی خود با «جیمز کلورلی» وزیر امور خارجه انگلیس خبر داد.

در پیام توییتری مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این ارتباط آمده است: گفتگوی سازنده‌ ای را با «جیمز کلورلی» (وزیر امور خارجه انگلیس) درباره آخرین تحولات جنگ اوکراین داشتم.

«جوزف بورل» در این خصوص ادامه داد: ما بار دیگر بر حمایت مشترک و تزلزل ناپذیر خود از مردم اوکراین (!) تاکید کردیم. اتحادیه اروپا و انگلیس در تعدادی از مسائل مهم سیاست خارجی، امنیت و دفاع به خوبی هماهنگ هستند.

 

«جوزف بورل» و وزیر خارجه انگلیس درباره اوکراین رایزنی کردند

 

سفارت روسیه درانگلیس چهارشنبه پیش در بیانیه‌ ای اعلام کرد که اظهارات اخیر «جیمز کلورلی» وزیر امور خارجه انگلیس ممکن است اوکراین را تشویق کند تا اقدامات تروریستی بیشتری در روسیه صورت دهد.

در بیانیه سفارت روسیه در انگلیس آمده بود: اظهارات خصمانه دیپلمات ارشد انگلیس را نمی توان چیزی جز تلاشی برای تشویق رژیم کی‌یف برای انجام حملات بیشتر به تأسیسات غیرنظامی و غیرنظامیان دانست. ظاهراً، آنها وزارت خارجه (انگلیس) ،بلوک‌های مسکونی در مسکو را اهداف نظامی قانونی می‌بیند. فرض ما بر این است که چنین اظهاراتی باید بدان معنا باشد که کلورلی شخصاً آماده است تا مسئولیت آسیب و رنج وارده به روس ها و همچنین تشدید بسیار خطرناک تنش را بپذیرد.

در روز سه‌شنبه پیش، وزیر خارجه انگلیس در اظهاراتی عنوان کرد که اوکراین حق قانونی دارد که از خود دفاع کند و می تواند این کار را فراتر از مرزهایش و با هدف تضعیف توانایی روسیه برای ارسال نیرو به داخل اوکراین صورت دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار