کد خبر: 1168567
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۴
دولت هلند امروز از ارائه بسته جدید کمک‌های این کشور به اوکراین به ارزش ۱۱۸ میلیون یورو خبر داد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، آذربایجان ۲۴ به نقل از خبرگزاری تاس اعلام کرد که دولت هلند دومین بسته کمک‌های خود به اوکراین در سال جاری میلادی را رسانه‌ای کرده است.

بر اساس اعلام این رسانه، هلند در صدد است تا در این بسته جدید ۱۱۸ میلیون یورو به اوکراین کمک کند.

در بیانیه صادره از سوی دولت هلند در این ارتباط آمده است: وجوهی به مبلغ ۹۳ میلیون یورو از ۲.۵ میلیارد یورویی که دولت برای حمایت از اوکراین در سال ۲۰۲۳ اختصاص داده است، تخصیص خواهد یافت.

بیانیه دولت هلند در این ارتباط اضافه می‌کند: ۲۵ میلیون یورو دیگر از بودجه وزارت تجارت و توسعه همکاری هلند (به اوکراین) کمک خواهد شد.

وزارت دفاع هلند پیشتر در بیانیه‌ای از برنامه ائتلاف نظامی ناتو برای آموزش خلبانان اوکراینی خبر داده بود.

وزارت دفاع هلند اعلام کرد که ناتو می‌تواند آموزش خلبانان اوکراینی برای پرواز با جت‌های جنگنده اف -۱۶ از اوایل تابستان امسال آغاز کند.

در این بیانیه آمده بود: تابستان امسال خواهیم دید که آیا زمان واقع بینانه‌ای برای شروع برنامه آموزشی خلبانان اوکراینی است. ما بر عرضه جنگنده‌های اف -۱۶ به اوکراین اصرار داریم.

وزارت دفاع هلند یادآور شد که این کشور می‌تواند اولین کشور غربی باشد که جت‌های جنگنده اف -۱۶ را در اختیار ارتش اوکراین قرار می‌دهد.

پاتریوت و اف -۱۶، تازه‌ترین تسلیحاتی است که کی‌یف در راستای تقویت قوای تهاجمی خود جهت مقابله به روسیه، از غرب درخواست کرده است؛ تسلیحاتی که به زعم برخی «سرنوشت جنگ را تغییر می‌دهند به ویژه در بحبوحه گمانه‌زنی‌ها درباره آغاز ضدحملات بهاری کی‌یف که غربی‌ها مدت‌هاست انتظارش را می‌کشند!»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار