کد خبر: 1168062
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
مفتی طرابلس و شمال لبنان و اسقف اعظم کلیسای مارونی این شهر در بیانیه‌ای مشترک به کشته شدن دو جوان مسیحی در شمال لبنان واکنش نشان دادند.
 

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، شیخ «محمد امام» مفتی طرابلس و شمال لبنان و «یوسف سویف» اسقف اعظم کلیسای مارونی این شهر در بیانیه‌ای درباره وقوع فتنه فرقه‌ای یا منطقه‌ای هشدار دادند.

در این بیانیه با اشاره به اینکه اهالی منطقه بشری (مسیحی‌نشین) و الضنیة (سنی‌نشین) از صدها سال پیش در کنار یکدیگر زندگی کرده‌اند، از ساکنان این منطقه خواستند تا حادثه قتل دو جوان بر انسجام ملی و آگاهی و توان آن‌ها برای مهار این درد مشترک بیافزاید.

روز شنبه (دیروز) یک جوان مسیحی از منطقه بشری در منطقه «القرنة السوداء» هدف تیراندازی قرار گرفت و کشته شد و یک روز پس از آن نیز یک جوان مسیحی دیگر در این منطقه به قتل رسید.

ارتش لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای آن به طور گسترده در این منطقه مستقر شده و مقادیری اسلحه و مهمات کشف و ضبط کرده‌اند.

بنابر گزارش خبرگزاری لبنان «NNA»، در این بیانیه با هشدار درباره وقوع هر گونه فتنه فرقه‌ای و منطقه‌ای، بر ضرورت تسریع در دستگیری عاملان قتل آن دو نفر و مجازات آن‌ها تأکید شده و از اهالی منطقه مذکور خواسته شده است تا به دستگاه‌ قضایی برای دستگیری مجرمان کمک کنند.

«نجیب میقاتی» نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان نیز روز شنبه بر ضرورت تعقیب عاملان این قتل‌ها و دستگیری آن‌ها تأکید کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار