کد خبر: 1167786
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۱
عبدالکریم میراسدی

اختصاصی جوان آنلاین: اجرای سناریویی ازپیش طراحی شده توسط آمریکا و انگلیس برای انتقام ازريیس جمهورفرانسه پس ازآنکه ماکرون چندین باردرمصاحبه ها و سخنرانی های خود مواضعی انتقادی و تند را نسبت به دنباله روی اروپا ازآمریکا وسیاست های ناتو بیان کرد وخواهان استقلال اروپا از آمریکا درتصمیم گیری های این اتحادیه شد متصوربود.


مواضع ناگهانی و خلاف سیاست های محورغربی و ناتو توسط ماکرون رئیس جمهورفرانسه بویژه پس از بازگشت از سفر چین، جهان غرب را در شوکی عمیق فروبرد.


امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در آخرین موضع گیری، نگرانی‌ خود را در مورد طرح ناتو برای افتتاح دفتر نمایندگی این سازمان نظامی در توکیو ابرازکرد.موضعی که کارشناسان چینی از آن به عنوان اقدامی «هوشمندانه و شجاعانه» از سوی مکرون یاد کردند.


طبیعی بود که این تغییر مواضع ناگهانی و خلاف سیاست های آمریکا و انگلیس از سوی رئیس جمهور فرانسه به مذاق آمریکایی ها و انگلیسی ها خوش نیاید و اکنون به نظر می رسد ماکرون باید تاوان سنگینی برای ساز جدایی خود ازسیاست های ناتو و همچنین آمریکا وانگلیس بپردازد.


قرائن و شواهد موجود نشان می دهد، انگلیس، آمریکا و برخی شرکای غربی آنان که مواضع سرکش و ساز ناکوک و جدایی طلبی ماکرون را خطری برای فروپاشی بلوک غرب بویژه ناتومی دانند، دست به کار شده اند تا با سوء استفاده از وضعیت شکننده جامعه فرانسه، زهرچشمی از ماکرون رئیس جمهور فرانسه بگیرند.


لذا سناریویی شبیه اغتشاشات پاییز سال گذشته درایران را برای فرانسه نیز طراحی و تدارک دیده اند.آنچه که در این میان نباید از آن غافل شد این است که بعید است آقای ماکرون و سیستم امنیتی کاخ الیزه از این توطئه و سناریوی طراحی شده توسط سرویس های انگلیس، آمریکا و برخی متحدین آن بی خبرباشند. ماکرون به خوبی می داند که فرانسه و دولت متبوعش تقاص مواضع استقلال طلبانه و سخنان اخیر وی را درمخالفت با دنباله روی از آمریکا و سیاست های توسعه طلبانه ناتو پس می دهند.


امکان ندارد که به خاطرقتل یک جوان به دست پلیس، بطورناگهانی کشور فرانسه با این سرعت و گستردگی غرق درخون وآتش شود. اگراینگونه باشد پلیس آمریکا و انگلیس طی چند سال گذشته اقدامات مشابهی را علیه شهروندان بویژه جوانان سیاه پوست انجام داده اند پس چرا آمریکا و انگلیس اینگونه به آشوب کشیده نشده اند؟!


مثل روز روشن است که سیاهی لشگر و عوامل شورش اخیرفرانسه ازقبل سازماندهی شده و آمادگی لازم را برای ورود به صحنه درگیری و آتش زدن اماکن دولتی، خودروها و اماکن عمومی را داشته اند.


البته ناگفته نماند که از پتانسیل جریان جلیقه زردها و ویژگی های چند دستگی درجامعه فرانسه به واسطه احزاب گوناگون مخالف دولت که مثل آتش زیرخاکستر می مانند و همواره منتظر بهانه و جرقه ای برای انتقام گرفتن از دولت هستند نبایدغافل شد.


اکنون رئیس جمهور فرانسه و سیستم امنیتی کاخ الیزه به خوبی آگاه هستند که هرکس ساز مخالف سیاست های آمریکا و انگلیس را کوک کند و به صدا دربیاورد باید تاوان سنگینی بپردازد.


بهانه اغتشاشات این روزهای فرانسه و سناریویی که هم اکنون در فرانسه درحال اجراء می باشد بسیار شبیه به سناریو و بهانه اغتشاشات پاییزسال گذشته در ایران است اما با این تفاوت که در ایران قتلی صورت نگرفته بود و در مقابل چشم ده ها نفر و لنز دوربین ها «مهسا امینی» براثر زمینه بیماری که از قبل گریبانگیر وی بوده دریکی از مراکز پلیس به زمین می افتد و پس ازانتقال سریع به بیمارستان و اقدامات درمانی فوت می کند، اما این جوان فرانسوی بطور آشکارهدف گلوله پلیس قرارگرفته و به قتل رسیده است.


ملت ایران هرگز فراموش نخواهند کرد که درجریان اغتشاشات پاییزسال گذشته ایران، ماکرون رئیس جمهور فرانسه که مثل سایر سران کشورهای غربی از اغتشاشات درایران ذوق زده شده بودند در رفتاری ناشیانه و کودکانه از یک زن معلوم الحال به نام «مصی علینژاد» با رعایت تمام عیارپروتکل های دیپلماتیک و درسطح رئیس جمهور یک کشور مهم از این عنصرخود فروخته و بی ارزش استقبال کرد و با او درکاخ الیزه عکس یادگاری گرفت.


اکنون چاه کن به چاه افتاده و اعتراضات خیابانی به کابوسی برای ماکرون تبدیل شده است.


اقدامات دولت فرانسه نظیر، هشدار به والدین فرانسوی، ایجاد محدودیت برای شبکه های اجتماعی و رسانه ها، دستگیری صدها نفر، ضرب و شتم و رفتارخشن پلیس فرانسه با مردم معترض ازجمله مواردی است که سران کشورهای اروپایی از جمله فرانسه به عنوان موارد نقض حقوق بشرعلیه جمهوری اسلامی ایران عَلَم کردند و حمایت رسمی خود را از اغتشاشگران و متعرضین به جان مردم، اموال دولتی و عمومی اعلام کردند.


آقای ماکرون!
آن زمان که ما ملت ایران فریاد می زدیم اغتشاشگران عوامل سرویس های جاسوسی آمریکا، انگلیس و شما غربی ها هستند شما آنان را مردم معترض و دموکراسی خواه خطاب کردید و با آموزش ساخت بمب وکوکتل مولوتوف آنان را تشویق به مقابله با نیروهای حافظ امنیت و پلیس می کردید.


آقای ماکرون!
به شما می گوییم ما مردم ایران هم اکنون حال و روز شما و نیروهای امنیتی و پلیس فرانسه را به خوبی درک می کنیم؟!!


آقای ماکرون!
اما ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران برخلاف سیاست های کینه توزانه ی شما غربی ها علیه خود، براساس تعالیم دینی و فرهنگ کهن تمدن ایران زمین، خطاب به شما می گوییم: که اغتشاش و آشوب، قتل افراد بیگناه و آتش زدن بانک ها، حمله به نیروها و مراکزپلیس، اماکن عمومی و دولتی چه در«پاریس» باشد یا «تهران» از نظرما امری قبیح ، ضد انسانی و محکوم است و ما ملت ایران آن را قویاً رد می کنیم.


آقای ماکرون!
به نظرمی رسد شما به ازای مواضع استقلال طلبانه خود و نفی دنباله روی از آمریکا، انگلیس و ناتو باید تاوان و هزینه سنگینی را بپردازید، ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران برخلاف رفتارکودکانه و اقدامات نسنجیده شما در مواجهه با اغتشاشات سال گذشته در ایران ضمن حمایت از حاکمیت قانون در فرانسه بر رعایت حقوق معترضین و مجازات نیروهای خاطی پلیس و احقاق حقوق خانواده جوان جان باخته تاکید می نمایند.


آقای ماکرون!
به شما نیزتوصیه می کنیم بر مواضع اعلامی خود مبنی بر نفی دنباله روی اروپا از آمریکا و سیاست های توسعه طلبانه و تنش زای ناتو استوار بمانید تا شاید ذره ای نام نیک از شما در تاریخ به یادگاربماند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار