کد خبر: 1167605
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲
سناتور ارشد جمهوری‌خواه اعلام کرد، جو بایدن باید درباره «رابرت مالی» نماینده ویژه در امور ایران و سیاست واشنگتن در قبال تهران پاسخ بدهد.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، در ادامه واکنش‌ها به خبر «مرخصی رفتن» و تعلیق مجوز امنیتی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، یک سناتور ارشد پاسخگویی بایدن و وزیر خارجه او در این باره را خواستار شد.

در شرایطی که برخی قانونگذاران آمریکایی اعلام کردند که وزارت خارجه این کشور در رابطه با تعلیق مجوز امنیتی رابرت مالی نماینده ویژه دولت جو بایدن در امور ایران، کنگره را گمراه کرده است، سناتور «بیل هگرتی» با انتشار رشته توییت انتقادی، رئیس‌جمهور و وزیر خارجه آمریکا را مخاطب قرار داده است.

این قانونگذار ارشد جمهوری‌خواه در یک رشته توییت (رشتو) نوشت: «رئیس‌جمهور جو بایدن و وزیر خارجه آنتونی بلینکن، سوالاتی جدی باید جواب بدهند وقتی ما متوجه شدیم راب مالی نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران صلاحیت امنیت خود را از دست داد و به مرخصی اجباری فرستاده شد؛ کسی که تلاش غیر هوشمندانه بایدن برای خشنودی با تهران و بازگشت به توافق هسته‌ای شکست خورده را رهبری کرد».

نماینده ایالت تنسی در مجلس سنای آمریکا نوشت: «تحقیقاتی که منجر به تعلیق صلاحیت امنیتی مالی منجر گردید، از چه زمانی آغاز شد؟ آیا رئیس‌جمهور جو بایدن و وزیر خارجه آنتونی بلینکن از آن اطلاع داشتند؟ آنها چرا به مالی اجازه دادند به نقش دیپلماتیک خودش ادامه دهد در حالی که او تحت تحقیقات قرار داشت؟»

وی ادامه داد: «تماس‌های مالی با حماس و دیگر گروه‌های تندرو، در گذشته سوالاتی ایجاد کرده بود. رئیس‌جمهور جو بایدن و وزیر خارجه آنتونی بلینکن با توجه به پیشینه و نظرات او، از همان ابتدا چرا مالی را برای این پُست حساس انتخاب کردند؟»

سناتور جمهوری‌خواه ایالت تنسی، انتقادات شدید قبلی خود از مواضع دولت دموکرات جو بایدن در قبال ایران را تکرار کرد.

به نوشته او، «رئیس‌جمهور ایالات متحده باید نه فقط درباره مالی بلکه درباره کل سیاست خود در قبال ایران پاسخ بدهد، سیاستی که فشار بر تهران را در شرایطی که ایران به سربازان ما و متحدانمان حمله کرده و آمریکایی‌ها را گروگان می‌گیرد، برداشته است».

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار