کد خبر: 1166955
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷
رئیس جمهور روسیه ضمن اشاره به حمایت‌های دولتی که از گروه نظامی واگنر می‌شد، گفت اگر این شورش به هدف خود می‌رسید بسیاری از دستاوردهای عملیات در اوکراین از بین می‌رفت.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس،  «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز (سه‌شنبه) با نیروهای مجری قانون و نهادهای نظامی که با شورش شرکت پیمانکار نظامی خصوصی «واگنر» مقابله کردند، دیدار نمود.

پوتین در این سخنرانی ضمن قدردانی از تلاش‌های نیروهای روس برای مقابله با شورش واگنر، گفت: «ما از خانواده‌های سربازانی که در جریان خنثی‌کردن شورش کشته شدند حمایت خواهیم کرد. ارتش ما نقش ویژه‌ای در مقابله با شورش داشت».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در این‌باره توضیح داد: «من از ارتش روسیه که با مجاهدت با شورش نظامی مقابله و از وقوع جنگ داخلی جلوگیری کرد، تشکر می‌کنم. مدافعان واقعی در مواقع سخت در مقابل ناآرامی‌هایی ایستادند که منجر به هرج و مرج می‌شد».

رئیس جمهور روسیه ادامه داد: «شما هم‌اکنون یک جنگ داخلی را متوقف کردید و واضح و منسجم عمل نمودید. در طول تلاش برای شورش مسلحانه مجبور نبودیم واحدهای رزمی را از منطقه عملیات ویژه خارج کنیم».

طبق این گزارش، پوتین با بیان اینکه مردم و ارتش روسیه با شورشیان واگنر همراهی نکردند، اظهار داشت: «اگر شورش نظامی موفق می شد، بسیاری از دستاوردهای عملیات ویژه نظامی را از دست می‌دادیم».

به نوشته اسپوتنیک، وی با بیان اینکه دولت و ارتش روسیه با گروه واگنر به‌شکلی حرفه‌ای مقابله کرد، گفت: «تامین مالی گروه واگنر بر عهده دولت روسیه به ویژه وزارت دفاع بود. برای تأمین مالی گروه واگنر از بودجه دولتی، ۸۶ میلیارد روبل در یک سال اخیر هزینه شد».

رئیس جمهور روسیه درباره مشارکت این گروه در جنگ اوکراین نیز تصریح کرد: «عناصر واگنر در عملیات ویژه در اوکراین، قهرمانی آشکاری دارند. گروه واگنر مورد احترام و حمایت دولت روسیه بود».

بر این اساس، پوتین همچنین افزود که نیروهای مسلح رژیم کی‌یف، از زمان آغاز ضدحمله علیه نیروهای روسیه، ۲۵۹ دستگاه تانک و ۷۸۰ خودروی زرهی را از دست داده‌اند.

شامگاه جمعه بود که فرمانده گروه واگنر در بیانیه‌ای مدعی شد نیروهای ارتش روسیه به مواضع این گروه حمله کرده‌اند. وی سپس به نیروهای خود دستور داد که کنترل شهرهای روسیه را در دست گرفته و سران ارشد نظامی این کشور را مجازات نمایند.

با گذشت کمتر از یک روز از درگیری نیروهای واگنر و ارتش روسیه، دولت بلاروس از موافقت رئیس این گروه شبه‌نظامی با یک توافق با کرملین خبر داد و گفت قرار شده که پریگوژین خاک روسیه را ترک کرده و به این کشور برود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار